Newsletter

Na czasie

imagine-dragonsopener-festivalred-hot-chili-peppersmiuosh-zespol-slaskhans-zimmerceline-dion

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

shared.category-mega-menu.allEventsInCity

Home Klasyka Balet i taniec klasyczny Solo Projekt Plus 2016: Ania Nowak "Don't Go For Second Best, Baby", Katarzyna Sitarz "PER-SONA"

Solo Projekt Plus 2016: Ania Nowak "Don't Go For Second Best, Baby", Katarzyna Sitarz "PER-SONA"

Organizator: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Opis

Opis

Kup bilety na spektakle projektu dla choreografów Solo Projekt Plus 2016 w Studio Słodownia +3

Katarzyna Sitarz- "PER-SONA"

Głos, który słyszysz, pochodzi z pewnością od osoby. Głos jednak nie jest osobą. Jest czymś zawieszonym w przestrzeni, wymykającym się materii. Może on wcale nie być podobny do osoby, albo być do niej podobny, ale w niezauważalny sposób. Mógłby być odpowiednikiem najbardziej ukrytej i zarazem najbardziej autentycznej części osoby.
Czy bezcieleśnie słuchasz tego bezcielesnego głosu? Jeżeli tak, to bez różnicy, czy rzeczywiście go słyszysz, czy tylko go sobie przypominasz albo wyobrażasz. W istocie jednak fizycznie doświadczasz jego obecności.
W głosie porusza nie tylko wspomnienie czy fantazja, ale odczuwalne drgania, wibrujące i rezonujące ciało. Głos oznacza, że jest tam żywa osoba, gardło, krtań, klatka piersiowa, uczucia, które  wysyłają w przestrzeń ten głos.

 

Ania Nowak- "Don’t Go For Second Best, Baby"

Każda gwiazda popu wie, że spektakl nie jest przedsięwzięciem solowym.
“Don’t Go For Second Best, Baby” jest tańcem drugiego planu. Backup dancers — tancerki towarzyszące generują tutaj ruch wsparcia w samotności, wobec braku postaci centralnej, do której mogłyby się odnieść i której mogłyby towarzyszyć. Czym może być troska o czyjś taniec? Taniec drugiego planu zbiera ślady wytańczonych choreografii, towarzyszy fantomowej obecności. To taniec, który tylko pozornie pozostaje na peryferiach. Taniec, który nadal wierzy w swoją uwodzicielską świeżość pomimo ciągłego wykonywania tych samych, dobrze znanych ruchów. Całe światło na drugi plan!

Podobne wydarzenia

Zobacz też

SzczecinPoznańKielceToruńRzeszówOpoleLublinŁódźWarszawaTrójmiastoBydgoszczWrocławLidzbark WarmińskiGliwiceBiałystokZielona GóraKrakówGdańskKatowiceOlsztyn