Audioriver Lab + After Party

Audioriver Lab + After Party

AUDIORIVER LAB + AFTER PARTY W WARSZAWIE! Ćwiczenia z nienarzekania, szukanie inspiracji w muzyce, DIY i networking - Pierwsza edycja Audioriver Lab odbędzie się już 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Bilety na Audioriver Lab + After Party (na Smolnejjuż w sprzedaży! Audioriver Festival 2018 odbędzie się w dniach 27-29 lipca w Płocku bilety i dodatkowe info dostęne TUTAJ!

Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia - na poszczególne spotkania i warsztaty trzeba zapisać się poprzez formularz, który wyślemy drogą mailową, po zakupie biletu. 

Coroczna, odbywająca się od 2011 roku konferencja muzyczna wraca w zupełnie nowej odsłonie  - z warsztatami, grą towarzyską oraz spotkaniami z twórcami i producentami z różnych dziedzin kultury, nie tylko muzyki. Celem wydarzenia jest stworzenie okazji do inspiracji, dzielenia się dobrymi praktykami i networkingu.

Poszerzamy pole działania i zamiast klasycznej konferencji proponujemy od tego roku model labowy - praktyczny, różnorodny, z bezpieczną przestrzenią do wymiany myśli i doświadczeń. Być może wszyscy trochę za bardzo odlecieliśmy w planowaniu i układaniu strategii, zamiast rozwijać swoją ciekawość i próbować na własną rękę tego co nam się podoba? Punkt ciężkości przenosimy więc na moc tworzenia i otwierania się na nieznane.

Program składa się z wydarzenia otwierającego, dostępnego dla wszystkich uczestników i uczestniczek Labu, oraz z następujących po nim z trzech równoległych bloków. Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia - na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu.

W ramach Audioriver Lab odbędzie się również After Party w klubie Smolna 38. Zagrają m. in. Scuba, Leon i Deas. Bilety na Audioriver Lab w sprzedaży!

 

PROGRAM AUDIORIVER LAB - Wydział Fizyki UW, 9.00 - 16:30

Wydarzenie otwierające:

ĆWICZENIA Z [NIE]NARZEKANIA

Najczęściej na konferencjach słyszymy: To się nie da. Wiecznie to samo. To za trudne. To już było. Nigdy nie wychodzi jak trzeba. Ponarzekajmy razem, a potem… Zapraszamy do wspólnego poznania się podczas specjalnej gry "Ćwiczenia z Towarzystwem - czyli wszystko co chcielibyście o sobie wiedzieć, ale baliście się zapytać" oraz na mini warsztat o narzekaniu i o zasobach twórczych. Lubisz poznawać nowych ludzi, a może na samą myśl o tym masz ochotę zwiać „gdzie pieprz rośnie”? Stworzyliśmy grę reinterpretującą stary i dobrze znany flirt towarzyski. Przy okazji zastanowimy się jak funkcjonować w branży muzycznej i dostrzegać szanse, zasoby, mocne strony, nowe rozwiązania. Porozmawiamy też o tym do czego przydaje się umiejętność mówienia o sobie dobrze i jak ją w polskich realiach ćwiczyć. Wymienimy się doświadczeniami, wątpliwościami i pomysłami. Przyjrzymy się trendom, sięgniemy po wiedzę psychologiczną, poszukamy nowych perspektyw.

Prowadzące o sobie: "Nazywamy sie Future Simple. Jesteśmy kolektywem tworzonym przez trzy młode kobiety, matki, społecznice - Paulinę Czapską, Annę Szapert i Ankę Pelc. Na co dzień prowadzimy warsztaty, szkolenia, indywidualne i grupowe procesy rozwojowe. Pomagamy osobom indywidualnym (najczęściej z sektora kreatywnego) i organizacjom wprowadzać zmiany i epiej planować swoje cele – po prostu mądrzej pracować. Jestśmy autorkami pierwszego w Polsce podręcznika dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy - „Zawód Artystka - ćwiczenia z pracą”.

 

Spotkania do wyboru:

Blok pierwszy: “100 pytań o”

Praktyczne rozmowy o tym jak tworzyć własne wydarzenia i w jaki sposób opowiadać o tym co się robi. Czy istnieją skuteczne sposoby na networking? W ramach tego bloku odbęda się cztery spotkania, podczas których będziecie mogli zadać nieskończoną ilość pytań i wspólnie z ekspertami i ekspertkami oraz prowadzącymi poszukać konstruktywnych odpowiedzi, które pomogą Wam w działaniu.

 

1. Jak budować sieci wsparcia i czy to się "opłaca"?

Jak budować sieci wsparcia i czy to się "opłaca"? Marta Białek podzieli się doświadczeniami w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury. Wspólnie zastanowicie się jak tworzyć osobiste mapy wsparcia i z kim i po co się sieciować.

Gość: Marta Białek

 

2. Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself?

Podczas spotkania porozmawiamy o tym dlaczego warto angażować się w małe, niszowe ale zajawkowe inicjatywy, która dzięki determinacji swoich twórców mogą stać się rozpoznawalnymi markami. Bazować będziemy na kilkunastoletnim doświadczeniu zdobytym nie tylko na zjadaniu zębów w obszarze kultury niezależnej i estetyce DIY, ale także przy organizacji wydarzeń w pełni profesjonalnych, czyli spektrum od cyklu Fala Dźwięku do Festiwalu Przemiany Live! organizowanego od kilku lat w Centrum Nauki Kopernik.

Gość: Łukasz Strzelczyk

 

3. Jak tworzyć dobry storytelling?

Białostocki Up To Date ​Festival rok w rok zaskakuje działaniami promocyjnymi realizowanymi wokół wydarzenia. Jędrzej "Dtekk" Dondziło oraz Cezary Chwicewski opowiedzą o tym, jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację. Usłyszycie m.in. o Pozdro Techno dla Seniorów czy akcji Wyślij Pocztówkę do Babci. Będziecie mogli zapoznać się bliżej, spojrzeć na produkcję wirali od kuchni oraz oczywiście zadać wszystkie nurtujące Was pytania.

Goście: Cezary Chwicewski 

Dtekk (Jędrzej Dondziło) 

 

4. Jak się tworzy kulturalny squat - case study londyńskiej Red Gallery

W 2010 r. ekipa Red przejęła prawie pusty budynek o powierzchni prawie 3 000 m2, który wkrótce stał się jednym z najbardziej ekscytujących kulturalnych centrów Londynu. Red Gallery realizuje zróżnicowany program wystaw, instalacji, koncertów, imprez klubowych i filmowych. Galeria z powodzeniem wprowadziła model biznesowy oparty na działaniach artystycznych, połączonych ze ścisłą współpracą ze społecznością lokalną oraz partnerami biznesowymi. Nieustanne konsultacje i bieżące odpowiedzi na potrzeby społeczności są sednem działania Red Gallery. Dzięki temu udało się stworzyć wielofunkcyjne miejsce, które stanowi przykład nowego podejścia i postrzegania przestrzeni wystawienniczej. Spotkanie będzie tłumaczone na język polski.

Gość: Ernesto Leal

 

Blok “Tak też można”

Inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi, nowe kierunki w podejściu do dźwięku, przykłady działań w nieoczywistych miejscach. Ten blok to cztery spotkania poświęcone niecodziennym inicjatywom, które być może okażą się inspiracją do nowego podejścia do pracy lub planów i zainteresowania się innymi obszarami.

 

1. Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies.

Poszukiwanie nowych dźwięków w XX wieku dla wielu artystów było pracą badawczą, niczym praca w laboratorium brzmień. Równocześnie dźwięk stał się metodą badań rzeczywistości. Współczesne sound studies rozwijają się prężnie już niemal prawie od pół wieku, łącząc badania nad ekologią akustyczną, dźwiękowym dizajnem, etnomuzykologią, archeologią mediów, a także dzisiejszymi, historycznymi oraz przyszłymi pejzażami dźwiękowymi. Podczas prezentacji przedstawimy najważniejsze współczesne nurty badań oraz wiodące środowiska. Mapując nurty i środowiska zastanowimy się także nad przyszłymi ścieżkami rozwoju dyscypliny.

Gość: Antoni Michnik

 

2. Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji.

Choć do dziś pokutuje popularne przekonanie, że spośród wszystkich sztuk film najwięcej wspólnego ma z teatrem, tak właściwie najbliżej mu do muzyki. Doskonale widać to na przykładzie filmów animowanych, które nie raz przyjmują formy muzycznych partytur. Związki muzyki i animacji zauważyli już awangardowi twórcy lat 20. ubiegłego wieku, a dziś stanowią one bogate spektrum zjawisk, które daleko wykraczają poza tradycyjnie pojmowane ramy wideoklipu. Najpełniej realizują się one na polu muzyki elektronicznej, w przypadku której strona wizualna staje się często integralną częścią utworu czy występu. Przyjrzymy się najciekawszym przykładom uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR-owych czy rzeczywistości rozszerzonej.

Gość: Paweł Świerczek

 

3. Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym.

Jak odważnie myśleć o sobie samym i zajmować stanowiska na tle współczesnego pejzażu kulturowego oraz jak nie dać porwać się dystopii w poszukiwaniu utopii? Czy jest sens rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka? Czy nasza sąsiadka ma potencjał twórczy?

Na przykładzie wydarzeń zrodzonych w ramach Projektu Utopia, które są kompilacją szeroko pojmowanych pomysłów i działań artystycznych, wydarzeń muzycznych i kulturalnych, mających u swojego podłoża mają pewien buntowniczy potencjał-poprzez tęsknotę za lepszym światem podważają prawdziwość rzeczywistości, porozmawiamy o tym, jak można przebić się do świadomości odbiorcy i potęgować jego przeżycia i dlaczego krok w stronę nieskrępowanej fantazji opłaca się bardziej niż tabelki Excela.

Gość: Małgorzata Brodzińska

 

4. Czym jest selfie - feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości.

Zofia Krawiec opowie o trwającej właśnie do 14 kwietnia w Lokalu 30 wystawie „Na pozór silna dziewczyna, a w środku ledwo się trzyma” której jest kuratorką. A także o tym, czym jest selfie-feminizm i dlaczego Zofia uważa, że jest on jedną z teorii ujawniających problemy współczesności. Wyjaśni również, dlaczego jej zdaniem imprezowanie nie ma wyłącznie hedonistycznego wymiaru.

Gość: Zofia Krawiec 

 

Blok 3 “Ćwiczenia”

Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół?

Dziesiątki projektów, setki spotkań, godziny rozmów, tysiące dedlajnów. Ciągle nowi ludzie, przymus kreatywności, niedoczas, niedogadanie, spięcia, brak kasy. Ekscytacja, pasja, tempo, adrenalina, zmęczenie. Czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej organizować? Jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych zadań? Jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami, partnerami projektów? Co zrobić żeby w natłoku wyjazdów, koncertów i festiwali zachować resztki energii? Na te pytania postaramy się wspólnie z Wami poszukać odpowiedzi. Podczas warsztatu podzielimy się z przedstawicielami branży użyteczną wiedzą i zaprosimy do ćwiczeń, dzięki którym łatwiej będzie poruszać się po meandrach twórczej pracy, rozwiązywać nieodzowne dla niej konflikty i utrzymywać równowagę psychiczną. Udział w warsztatach pomoże Wam:

- Poznać koncepcję etapów pracy twórczej E. Maisela

- Dowiedzieć się jak dawać feedback, który ułatwia współpracę

- Nauczyć się korzystać z nawyków, które służą pracy twórczej i właściwemu odpoczynkowi.

- Spotkać ludzi, którzy na co dzień mierzą się z podobnymi zadaniami i sprawdzić jakie mają na nie sposoby.

Prowadzące o sobie: "Nazywamy sie Future Simple. Jesteśmy kolektywem tworzonym przez trzy młode kobiety, matki, społecznice - Paulinę Czapską, Annę Szapert i Ankę Pelc. Na co dzień prowadzimy warsztaty, szkolenia, indywidualne i grupowe procesy rozwojowe. Pomagamy osobom indywidualnym (najczęściej z sektora kreatywnego) i organizacjom wprowadzać zmiany i epiej planować swoje cele – po prostu mądrzej pracować. Jestśmy autorkami pierwszego w Polsce podręcznika dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy - „Zawód Artystka - ćwiczenia z pracą”.

 

Warsztaty muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem.

Warsztaty skierowane są do początkujących twórców, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej i mają na celu przybliżenie wachlarza możliwych operacji cyfrowych na dźwięku. Celem jest pomoc w tworzeniu zarówno muzyki elektronicznej, jak i wszelkich innych realizacji audialnych. Będziemy pracować z programem Ableton 10, którego darmową, 30-dniową wersję można pobrać ze strony http://www.ableton.com/en/trial/. W ramach warsztatów omówione zostaną takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi. Wymagania: własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne).

Prowadzący: Radek Sirko - producent i realizator dźwięku, muzyk, kulturoznawca, teoretyk, doktorant na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Stypendysta MKiDN, autor filmu Pogłos/Reverberation, nagrywa i występuje jako Duy Gebord, współprowadzi label Audile Snow i współorganizuje cykl imprez Umór. Często współpracuje z Glissandem, Biurem Dźwięku Katowice i Trzecią Falą. duygebord.bandcamp.com, audilesnow.bandcamp.com

 

AFTER PARTY - Smolna 38, 23.30 - 8.00

Main Stage:

Scuba

Leon

Deas

Patio:

Glasse
Maciek Głębocki
Adam Gorczyca
Luke Hiero, Pavlo, Ice (Beachboys)

 

AUDIORIVER LAB BILETY:

Audioriver Lab: 20 zł

50% zniżka dla 100 pierwszych studentów Uniwersytetu Warszawskiego

Audioriver Lab + After Party w przedsprzedaży na ebilet.pl: 50 zł/ 40 ze zniżką studencką dla UW (pula 100 biletów)

After Party - bilety na miejscu: 30 zł do północy, później 40 zł.

Liczba biletów jest ograniczona.

 

pokaż więcej... zwiń
Sprzedaż biletów na to wydarzenie została zamknięta.
Dołącz do FAN ALERTU, aby być na bieżąco!

Fan Alert

rozwiń zwiń

Audioriver Lab + After Party
Jeśli chcesz otrzymywać informację o podobnych wydarzeniach w przyszłości już teraz zapisz się do naszego FAN ALERTU!
Zapisałeś się do fanalertu
Jesteś zapisany do tego fanalertu

Inne wydarzenia organizatora

Polecane wydarzenia

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.