Na czasie

voucher-kinowy-heliosrzeszowskie-juwenaliaopener-festivaljuwenalia-politechniki-lubelskiejjuwenalia-bialystokdawid-podsiadlo

TARANTULA

Organizator: Teatr Dramatyczny m.st Warszawy

TARANTULAO wydarzeniu

O wydarzeniu

Tragedia sferyczna w trzech aktach wg Kurki wodnej, Gyubala Wahazara, Szewców, Matki, W małym dworku Stanisława Ignacego Witkiewicza Dyplom Studentów kierunku aktorskiego Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Scenariusz i reżyseria – Marcin Bartnikowski Scenografia i kostiumy – Monika Nyckowska Muzyka – Spider Demon Massacre Praca nad słowem i głosem – Ewa Gajewska-Jasińska Asystent reżysera – Agnieszka Turek (AT) Obsada KURKA WODNA - ELŻBIETA FLAKE-PRAWACKA- Magdalena Dąbrowska/ EDGAR WAŁPOR- Cezary Jabłoński/ TADEUSZ FLAKE-PRAWACKI– Rafał Iwański/ LIDIA BOCHNARZEWSKA, I, WIDMOWER, SZPICEL- Milena Kobylińska/ KSIĘŻNA IRINA WSIEWOŁODOWNA ZBEREŹNICKA–PODBEREZKA– Izabela Zachowicz/ OJCIEC –WOJCIECH WAŁPOR– Rafał Pietrzak/ LADY ALICJA OF NEVERMORE – Małgorzata Rytel/ DRAŃ – RYSZARD DE KORDOBA KORBOWSKI recte MACIEJ WIKTOŚ– Jakub Klimaszewski/Michał Karwowski ( V rok AT) JANINA PARABLICHENKO– Agnieszka Turek/ LEON WĘGORZEWSKI– Patryk Ołdziejewski/ AFROSJA OPUPIEJKINA WĘGORZEWSKA– Helena Marczewska/ GYUBAL WAHAZAR– Daniel Lasecki/ DONNA SCABROSA MACABRESCU, II, TYPOWICZ– Zuzanna Łuczak/ DONNA LUBRICA TERRAMON, III, EWADER, SZPICEL– Olimpia Bogusz/ ŚWINTUSIA MACABRESCU– Urszula Mazur - Artysta nie powinien okłamywać siebie i innych - Artysta nie powinien kraść pomysłów innego artysty - Artysta nie może zakochać się w innym artyście /Marina Abramovic/ W naszych oczach pęka ostatnie ogniwo końcowego kręgu współczesnej kultury i – być może – społecznych form życia... nie o to chodzi, że ten klasyczny ciemnogród zapadnie się wreszcie w nicość – nie warto tego żałować... ale upokarza nieznośnie świadomość, że jest się tylko bezradnym atomem wobec potwornego tętentu nowej historii /Stanisław Ignacy Witkiewicz/ Rewolucja w sztuce i sztuka rewolucji to najgorętsze problemy w dramatach Witkacego. Ludzkość tworząca, kochająca, rzucająca się w wir nowych idei, spala się w tych szaleństwach. Być może to sztuka jest jedyną ochroną przed zezwierzęceniem. Być może radykalni artyści starają się wydestylować to co najcenniejsze w człowieku. Być może dziś jesteśmy już tym społeczeństwem owadów z przyszłości, o którym pisał Witkacy w początkach dwudziestego wielu. Spektakl bierze udział w II edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Podobne wydarzenia

Zobacz też