Company

Company

SPRAWDŹ BILETY

Serdecznie zapraszamy na musical Company, który odbędzie się w Basenie Artystycznym w Warszawie. Company musical bilety już dostępne.

Company – musical, który wspaniale przechodzi próbę czasu.

Libretto | George Furth
Tłumaczenie | Maciej Glaza

 

Czas trwania: 150 min. + 30 min. przerwy


Inscenizacja i reżyseria: Michał Znaniecki
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś
Scenografia: Luigi Scoglio
Kostiumy: Ewa Minge
Choreografia: Inga Pilchowska
Reżyseria światła: Dawid Karolak
Multimedia: Karolina Jacewicz


OBSADA:

ROBERT/BOBBY: Janusz Kruciński / Miłosz Gałaj
SARA: Marta Burdynowicz / Ewa Puchalska
HARRY: Maciej Miecznikowski / Rafał Supiński
SUSAN: Anna Sroka-Hryń / Dorota Solecka
PETER: Przemysław Glapiński / Łukasz Górczyński
JENNY: Bogumiła Dziel-Wawrowska / Sylwia Stępień
DAVID: Wojciech Stolorz / Łukasz Geryń
AMY: Anastazja Simińska / Monika Łopuszyńska
PAUL: Andrzej Skorupa / Jakub Pawlik
JOANNE: Alicja Węgorzewska / Ewelina Rzezińska
LARRY: Zbigniew Konopka / Marek Sadowski
MARTHA: Iga Caban / Magdalena Pikuła
KATHY: Paulina Janczak / Aleksandra Biskot
APRIL: Aleksandra Borkiewicz / Karolina Trojanowska
ANIOŁ: Paulina Łysikowska


Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel-Moroz


Zespół Baletowy:
Ewelina Kruk, Dominika Lewandowska, Joanna Lichorowicz-Greś, Wiktoria Ratyńska, Paulina Wojtkowska, Marta Żabka, Joanna Kierzkowska


Zespół Instrumentalny:
Mariusz Mielczarek – saksofonPaweł Gusnar – saksofonKonrad Gzik – saksofon, Jakub Wydrzyński saksofon, Łukasz Dzikowski – obój, Kuba Waszczeniuk – trąbka, Alan Turonek trąbka, Andrzej Rękas – puzon, Sebastian Frankiewicz – perkusja, Paweł Dobrowolski perkusja, Jan Zeyland – klawisze, Marcin Trojanowicz – klawiszePatryk Stachura – bass, Bartosz Szetela – bass, Jakub Grott – skrzypceJacek Wachnik – skrzypce, Paweł Czarny – altówka,
Maja Wachnik – altówka, Karol Wachnik – wiolonczela


Asystent reżysera: Rafał Supiński
Asystent reżysera WOK: Jolanta Denejko
Asystent choreografa: Joanna Kierzkowska
Asystentka scenografa: Elwira Szyszka
Asystentka scenografa WOK: Urszula Bartos-Gęsikowska
Konsultacja do spraw mody: Marta Ręczajska-Kalinowska
Stylizacja postaci: Adrianna Chocholska
Budowa dekoracji: PROPS
Kierownik produkcji: Robert Kęsik


Dyrygent:
Tomasz Szymuś

„Company” jeden z największych broadwayowskich hitów, to amerykański musical zaliczany do kanonu gatunku, bazujący na libretcie George’a Furtha, na tle całego gigantycznego dorobku Stephena Sondheima o tyle szczególny, że zarówno muzyka jak i warstwa tekstowa są autorstwa twórcy dzieła. Co więcej musical ten, uznawany za jeden z pierwszych społecznie zaangażowanych, nie stracił nic na aktualności przez pół wieku od swej prapremiery w 1970 roku. A warto wiedzieć, że otrzymał wówczas 14 nominacji do najważniejszej broadwayowskiej nagrody Tony, ostatecznie zdobywając 6 statuetek. W ślad za sukcesem scenicznym poszły liczne znakomite recenzje prasowe w wiodących mediach. Jonathan Mandell, jeden z najbardziej wpływowych krytyków Broadway, uznał „Company” za dzieło nasycona mistrzowskimi tekstami, a recenzując grudniowe wznowienie w Nowym Jorku (2021, Teatr Ethel Barrymore, czwarte nowojorskie w historii musicalu) pokusił się o stwierdzenie, że jest to: kilkanaście piosenek z jednymi z najmądrzejszych tekstów w historii teatru muzycznego. Partytura jest znakomita.

 

Fabuła „Company” obraca się wokół Roberta, przystojnego i lubianego samotnego mężczyzny, pięciu małżeństw, które są jego najlepszymi przyjaciółmi, jak również trzech jego dziewczyn. O ile klasyczny musical zbudowany jest w oparciu o jednolitą fabułę, a my jesteśmy świadkami linearnego rozwoju akcji, to tutaj dostajemy niezależne wątki ściśle związane z poszczególnymi małżeństwami czy partnerkami bohatera, a wszystkie połączone są ze sobą obchodami kolejnych urodzin Roberta. Jak ujął to Sondheim: są to ludzie z klasy średniej z problemami klasy średniej.

 

Charles Isherwood z „Broadway News’’ idzie w interpretacji dalej:

Ogólnie rzecz biorąc, Company  to muzyczna medytacja nad emocjonalną ambiwalencją, poczuciem, że „droga, której nie wybrałeś” – cytując samego Sondheima – mogła być lepsza niż ta, na której jesteś. Praktycznie wszystkie zamężne postacie zadają pytania dotyczące decyzji, które podjęły – w szczególności wyboru, aby powierzyć swoje życie swoim małżonkom – i dla większości z nich odpowiedzi na te pytania zawsze pozostaną nieuchwytne lub niejednoznaczne.

 

Ilekroć musical powraca na teatralny afisz, czy to w Stanach Zjednoczonych czy na londyńskim West Endzie, budzi zdumienie aktualnością swojej treści, nieprzemijającym charakterem ludzkich rozterek. To, co w 1970 roku szokowało formalnie, bowiem musical przeciwstawił się konwencji będąc ciągiem zszytych pozornie samoistnych jednoaktowych sztuk, jest dzisiaj jego znakiem rozpoznawczym. Główny bohater rozważa zalety i wady relacji swojego wewnętrznego kręgu, stopniowo dochodząc do wniosku, że istnieje więcej powodów, aby otworzyć się na miłość i zaangażowanie, niż pozostać samemu. Czy zatem ostatecznie wygrywa optymizm? Z tym pytaniem widz pozostaje sam ze sobą.

pokaż więcej... zwiń

Fan Alert

rozwiń zwiń

Company
Zapisz się do specjalnego FAN ALERTU i bądź na bieżąco z informacjami, dotyczącymi tego wydarzenia!
Zapisałeś się do fanalertu
Jesteś zapisany do tego fanalertu

Podając adres e-mail i wysyłając nam go jednocześnie wyraźnie potwierdzasz, że zgadzasz się na przesyłanie przez eBilet Polska sp. z o.o. informacji handlowych drogą elektroniczną zawartych w przesyłanym przez nas materiale marketingowym, a dotyczących produktów i usług naszych oraz naszych partnerów biznesowych. W celu świadczenia usługi będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w zakresie podanego przez Ciebie adresu e-mail. Możesz w każdym momencie cofnąć zgodę bez podawania przyczyny, lecz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem. Pełną informację RODO, w tym o przysługujących Ci prawach do zapomnienia, sprostowania, przeniesienia, dostępu, sprzeciwu znajdziesz w Polityce prywatności
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną dostępny jest tutaj
Rezygnację z FAN ALERTU należy przesłać na adres iod@ebilet.pl

Company BILETY

Pokaż listę wydarzeń Pokaż w formie kalendarza

Nie przegap

Obiekty

Inne wydarzenia organizatora

Dbamy o Twoją prywatność

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Wyrażając zgodę na przetwarzanie danych, sprawiasz że łatwiej będzie odnaleźć Ci w eBilet dokładnie to, czego akurat szukasz i potrzebujesz. Administratorami Twoich danych będzie eBilet Polska sp. z o.o., jak również nasi Zaufani partnerzy: Facebook polityka prywatności, Google Advertising Products polityka prywatności, lista partnerów, z którymi stale współpracujemy. Przetwarzamy Twoje dane zgodnie z Polityką prywatności, w tym ze względu na następujące potrzeby: przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy, spersonalizowane treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców i opracowanie produktu. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.
Więcej informacji znajdziesz: https://www.ebilet.pl/polityka-prywatnosci/