Dostępność
Dostępność
Informacja o dostępności usług świadczonych przez Spółkę w ramach serwisu eBilet
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO KORZYSTANIA Z SERWISU EBILET
- Spółka świadczy usługi w ramach serwisu eBilet za pośrednictwem Internetu.
- W celu prawidłowego korzystania z serwisu eBilet wymagane jest posiadanie sprzętu komputerowego wraz z zainstalowaną przeglądarką internetową umożliwiającą otwieranie stron internetowych oraz z dostępem do Internetu.
INFORMACJA O SPOSOBIE SPEŁNIENIA WYMAGAŃ DOSTĘPNOŚCI PRZEZ USŁUGI ŚWIADCZONE W RAMACH SERWISU EBILET
- Informacje o oferowanych i świadczonych usługach zawiera Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez eBilet Polska sp. z o.o. (dalej też jako Regulamin). Informacje te są udostępniane w postaci elektronicznej, możliwej do odczytania za pomocą narzędzi wspomagających.
- Informacje zawarte w Regulaminie są sformułowane w sposób zrozumiały oraz przystępny dla użytkownika. Dbamy o to, by słownictwo stosowane w Regulaminie było używane w sposób spójny i logiczny.
- Informacje zawarte w Regulaminie zostały przygotowane w formatach tekstowych, umożliwiających wykorzystanie ich w alternatywnej i wspomagającej komunikacji. Mogą one być odczytane za pomocą narzędzi wspomagających. Przygotowując je, uwzględniliśmy przewidywalne, standardowe warunki użytkowania. Zastosowaliśmy kontrasty i odstępy między literami, wierszami i akapitami oraz odpowiednio duże, czytelne czcionki o rozmiarze i kroju, które umożliwiają ich odczytanie np. dzięki powiększeniu tekstu lub za pomocą narzędzi wspomagających. Gdy dodamy do Regulaminu istotne treści nietekstowe, będą one zawierały podpisy lub opisy alternatywne.
- Informacji zawartych w Regulaminie w postaci elektronicznej udzielamy w sposób zapewniający postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność, tak samo, jak realizujemy te kryteria dostępności dla strony internetowej.
- Stronę Internetową i aplikacje mobilne, w kluczowym zakresie wykorzystywanym do świadczenia na rzecz konsumentów w ramach serwisu eBilet usług podlegających przepisom o dostępności, poddaliśmy ocenie pod kątem spełniania wymagań dostępności. Na podstawie tej oceny wprowadziliśmy rozwiązania zapewniające ich jednolitość. Zrobiliśmy to, zapewniając postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność. Cechy te zapewniliśmy też w zakresie funkcji i metod służących identyfikacji stron usługi handlu elektronicznego, zachowaniu bezpieczeństwa oraz dokonywaniu płatności i usług płatniczych.
W tym celu zastosowaliśmy wiele rozwiązań, w szczególności:
- wprowadziliśmy przejrzystą i logiczną strukturę stron i aplikacji dla konsumentów, co ułatwia nawigację za pomocą myszy, klawiatury lub z wykorzystaniem narzędzi wspomagających,
- zastosowaliśmy opisy tekstowe dla istotnych treści nietekstowych
- wprowadziliśmy odpowiedni kontrast między tekstem a tłem, co poprawia czytelność dla osób z wadami wzroku i niedowidzących,
- wprowadziliśmy możliwość uruchomienia funkcji za pośrednictwem klawiatury,
- zapewniliśmy odpowiedni czas na przeczytanie treści oraz możliwość jej odczytu dla osób niedowidzących poprzez powiększenie,
- poprawiliśmy treść tak, by pojawiała się i działała w sposób przewidywalny,
- zastosowaliśmy czytelne czcionki i umożliwiono powiększanie tekstu bez utraty treści i funkcjonalności, uwzględniliśmy odpowiednie odstępy między literami, wierszami i akapitami
- zapewniliśmy kompatybilność z narzędziami wspomagającymi, tak by osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności mogły czytać stronę internetową i z niej korzystać.
Badaniu i poprawie dostępności, które opisano w tym akapicie, nie były poddawane treści, dla których przepisy nie przewidują obowiązku zapewnienia spełnienia wymagań dostępności. Spółka nie zapewnia też spełnienia wymagań dostępności w odniesieniu do treści, które nie są przez nią finansowane i tworzone oraz nie znajdują się pod jej kontrolą.
ZGŁOSZENIE NA NIEZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
Na bieżąco monitorujemy spełnienie wymagań dostępności przez usług serwisu eBilet. Od 28.06.2025 r. w Polsce konsumenci korzystający z serwisu eBilet będą mogli zgłosić do Spółki skargę na niezapewnienie spełnienia wymagań dostępności. Skargi będą mogły być składane na poniższych zasadach:
ZGŁOSZENIE NA NIEZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
Jeżeli jesteś konsumentem masz prawo do zgłoszenia do eBilet niezapewnienia wymagań dostępności przez nasze usługi.
Dostępność usługi oznacza, że możliwe jest korzystanie z niej zgodnie z jej przeznaczeniem przez osoby ze szczególnymi potrzebami na zasadzie równości z innymi użytkownikami, która jest osiągana przez zastosowanie projektowania uniwersalnego, a w przypadku braku takiej możliwości - przez zastosowanie racjonalnych usprawnień, o których mowa w art. 2 Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169 oraz z 2018 r. poz. 1217).
Jak widzisz przedmiotem skargi mogą być usługi świadczone przez eBilet, nie zaś wydarzenie, na które zakupiłeś bilet i za które odpowiedzialność ponosi jego Organizator.
JAK POWINNO WYGLĄDAĆ ZGŁOSZENIE
Abyśmy mogli rozpatrzyć Twoje zgłoszenie, powinno ono zawierać:
- Twoje imię i nazwisko;
- Sposób w jaki mamy się z Tobą skontaktować – adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu, przy czym wskazujemy, że adres e-mail jest zawsze najszybszą i najefektywniejszą formą kontaktu;
- wskazanie usługi, której dotyczy zgłoszenie – możesz w tym celu również przesłać do link prowadzący bezpośrednio do tej usługi
- wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia Twoim zdaniem usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez eBilet.
Brak powyższych elementów sprawi, że zgłoszenie pozostanie niestety bez rozpoznania.
Dodatkowo w zgłoszeniu możesz, ale nie musisz zawrzeć preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę.
FORMA ZGŁOSZENIA
Zgłoszenie możesz złożyć w formie elektronicznej – wysyłając na adres: dostepnosc@ebilet.pl
Powyższy sposób złożenia zgłoszenia jest zawsze najszybszą i najefektywniejszą formą, niezależnie od tego masz też możliwość złożenia na piśmie – poprzez wysłanie do nas za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
eBilet Polska Sp. z o.o.
ul. Żelazna 51/53
00-841 Warszawa
z dopiskiem “dostępność”
lub ustnie – poprzez naszą infolinię
+48 22 122 80 99
TERMINY ODPOWIEDZI NA ZGŁOSZENIE
Odpowiedzi na Twoją zgłoszenie udzielimy w terminie 30 dni od jego otrzymania. Jedynie w szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie zgłoszenia i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie zawiadomimy Cię o tym wskazując przyczynę zwłoki oraz wskażemy nowy termin rozpatrzenia zgłoszenia i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.