23. Festiwal Ogrody Muzyczne im. Ryszarda Kubiaka
Organizator: Dziecięce Ogrody Muzyczne

O wydarzeniu
23. Festiwal Ogrody Muzyczne im. Ryszarda Kubiaka - Tańcz Ogrody! 24 wydarzeń: 18 seansów filmowych i 6 koncertów live. Zapraszamy w dniach 30 czerwca – 31 lipca 2023. Bilety na 23. Festiwal Ogrody Muzyczne im. Ryszarda Kubiaka już dostępne.
Miejsca wydarzeń:
- Kino Wisła na Żoliborzu – projekcje filmowe
- Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego – 4 koncerty (30.06 oraz 5, 10 i 31.07)
- Sala Balowa Zamku Królewskiego – 2 koncerty (3, 24.07)
- Ogrody Zamku Królewskiego w Warszawie – wydarzenie specjalne (22 i 23.07)
Festiwal Ogrody Muzyczne 2023 bilety
Koncerty:
- 149 zł karnet ulgowy na 6 koncertów (w karnecie jeden koncert tylko 24,83 zł)
- 199 zł karnet normalny na 6 koncertów (w karnecie jeden koncert tylko 33,17 zł)
Projekcje:
- 189 zł karnet ulgowy na 18 projekcji
- 349 zł karnet normalny na 18 projekcji
Zniżka przysługuje seniorom 65+, uczniom i studentom
Festiwal Ogrody Muzyczne 2023 program
30 czerwca, piątek g. 19:00
Koncert inauguracyjny
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego
Wykonawcy:
Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie
Michał Klauza dyrygent
Wanda Franek mezzosopran
Program:
Peter Warlock Capriol Suite na orkiestrę smyczkową [11’]
I. Basse-Danse
II. Pavane
III. Tordion
IV. Bransles
V. Pieds-en-l'air
VI. Mattachins
Henryk Wars City Sketches [18’]
I. High-Rise
II. Downtown Blues
III. Freeway Scherzo
Przerwa
Manuel de Falla Balet pantomima Czarodziejska miłość [24’]
I. Introdukcja i scena
II. W jaskini (Noc)
III. Pieśń smutku miłości
IV. Zjawa
V. Taniec grozy
VI. Magiczny krąg (Romanca rybaka)
VII. O północy/Czary
VIII. Rytualny taniec ognia
IX. Scena
X. Pieśń błędnych ogników
XI. Pantomima
XII. Taniec gry miłosnej
XIII. Finał – dzwony o poranku
Henryk Czyż Suita Wlazł kotek na płotek na orkiestrę [5’]
_______________________________________________
1 lipca, sobota, godz. 18:30
OPERA/projekcja
Giacomo Puccini Madama Butterfly (2022) 152 min.
Najnowsza premiera Festiwalu w Bregencji. Jedna z najczęściej wystawianych na świecie oper Pucciniego w inscenizacji plenerowej na Jeziorze Bodeńskim. W Bregencji będzie ją można oglądać na żywo od 20 lipca tego roku, a w Ogrodach Muzycznych na ekranie – prawie trzy tygodnie wcześniej!
Wykonawcy: Barno Ismatullaeva, Annalisa Stroppa, Edgaras Montvidas, Brian Mulligan, Bregenzer Festspielchor, Prague Philharmonic Choir.
Reżyseria: Andreas Homoki.
Dyrygent: Enrique Mazzola.
_______________________________________________
2 lipca, niedziela, g. 18:30
BALET/projekcja
Sen nocy letniej (2021) 149 min.
Muzyka: Felix Mendelssohn Bartholdy, György Ligeti i tradycyjna muzyka jaką często można usłyszeć graną na ulicach na keyboardzie.
Choreografia John Neumeier.
Tańczą: Anna Laudere, Edvin Revazov, Alexandr Trusch, Hélène Bouchet, Madoka Sugai, Karen Azatyan, Jacopo Bellussi, Hamburg Ballet
Nowa choreografia Johna Neumeiera, uznanego twórcy baletu współczesnego, założyciela i dyrektora Baletu Hamburskiego (Hamburg Ballett). Urodził się w 1939 roku w Milwaukee (USA). Jego matką była Polka, a ojciec pochodził z rodziny niemieckiej.
_______________________________________________
3 lipca, poniedziałek, g. 19:00
Koncert kameralny
Sala Balowa Zamku Królewskiego w Warszawie
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia Camerata
Adam Siebers I skrzypce
Karolina Gutowska II skrzypce
Mateusz Doniec altówka
Krystyna Wiśniewska wiolonczela
Program:
Franz Schubert Quartettsatz c-moll D.703 [9’]
I. Allegro assai
Grażyna Bacewicz IV Kwartet smyczkowy [23’]
I. Andante. Allegro molto
II. Andante
III. Allegro giocoso
Przerwa
Maurice Ravel Kwartet smyczkowy F-dur [32’]
I. Allegro moderato
II. Assez vif, très rythmé
III. Très lent
IV. Vif et agité
_______________________________________________
4 lipca, wtorek, g. 18:30
KONCERT/projekcja Hollywood in Vienna – Disney (2022) 153 min.
Ubiegłoroczny koncert z cyklu Hollywood w Wiedniu, tym razem prezentujący muzykę Alana Menkena – kompozytora ścieżek dźwiękowych do filmów Disneya. W programie znane na całym świecie i ukochane przez kolejne pokolenia motywy z Małej Syrenki, Pięknej i Bestii, Aladyna, Zaplątanych, Herkulesa, Dzwonnika z Notre Dame i Pocahontas.
Wykonawcy: Orkiestra Symfoniczna Radia Wiedeńskiego ORF oraz gwiazdy Broadwayu i West Endu: Christine Allado, Celinde Schoenmaker, Adam Jacobs, Aisata Blackman, Susan Egan, Trevor Dion Nicholas, Randy Kerber
Dyryguje Michael Kosarin
_______________________________________________
5 lipca, środa, g.19:00
Koncert kameralny Martín García García i przyjaciele
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego
Wykonawcy:
Adam Siebers skrzypce
Cristina Cordero altówka
Juan Barahona fortepian
Martín García García fortepian
Program:
Martín García García & Adam Siebers
Karol Szymanowski Nokturn i Tarantella op. 28 [10']
Cristina Cordero & Juan Barahona (oprac. na altówkę i fortepian)
Heitor Villa-Lobos Aria (nr 5) z Bachianas Brasileiras [6']
Carlos Gustavino Pampamapa z cyklu 12 Canciones populares [3']
Alberto Ginastera Danza de la moza donosa op. 2 nr 2 z cyklu Danzas argentinas ( [4']
Alberto Ginastera Canción de la luna lunanca op. 3 nr 2 z cyklu 2 Canciones [2']
Manuel de Falla 7 canciones populares (oprac. na altówkę i fortepian) [15']
I. El paño moruno
II. Seguidilla murciana
III. Asturiana
IV. Jota
V. Nana
VI. Canción
VII. Polo
Gaspar Cassadó Requiebros [5']
Przerwa
Cristina Cordero & Juan Barahona (oprac. na altówkę i fortepian)
George Gershwin Preludium nr 1 Allegro ben ritmato e deciso z Three Preludes [2']
George Gershwin Summertime z suity z Porgy and Bess [3']
Enrique Granados 12 Tonadillas en estilo antiguo (wybór):
VI. El mirar de la maja
III. El majo discreto
IX. La Maja Dolorosa
I. Amor y Odio
VII. El Tralalá y el Punteado
Antonio Alonso Suspiros de España (oprac. J. Barahona) [2']
Martín García García
Frederic Mompou Cris dans la rue ze zbioru Scènes d'enfants [2']
Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 [10']
nr 1 gis-moll
nr 2 C-dur
nr 3 D-dur
nr 4 h-moll
Frederic Mompou Cançons i danses [10']
I. Quasi moderato
IV. Moderat
VI, Cantabile espressivo
Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44 [10']
_______________________________________________
7 lipca, piątek, g. 18:30
OPERETKA/projekcja
Jacques Offenbach Orfeusz w piekle (2020) 140 min.
Dowcipna inscenizacja w konwencji slapstickpowej z ekstrawaganckimi kostiumami, błyszczącą scenografią i iście diabelską choreografią. Znakomita obsada zachwyca zarówno śpiewem, jak i komediową grą aktorską.
Wykonawcy: Joel Prieto, Kathryn Lewek, Max Hopp, Anne Sofie von Otter, Marcel Beekman, Martin Winkler.
Reżyseria: Barrie Kosky (entuzjasta operetki jako gatunku). Solistów, orkiestrę Wiener Philharmoniker i Vocalconsort Berlin poprowadził Enrique Mazzola.
_______________________________________________
8 lipca, sobota, g. 18:30
OPERA/projekcja Richard Wagner Latający Holender (2020) 146 min.
Wagner przefiltrowany przez włoską wrażliwość. Inscenizacja z Teatro del Maggio Musicale Fiorentino pod batutą Fabia Luisiego – włoskiego dyrygenta rozchwytywanego przez czołowe instytucje muzyczne na całym świecie. Obecnie jest on głównym dyrygentem Duńskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej, dyrektorem muzycznym Dallas Symphony Orchestra i głównym dyrygentem NHK Symphony Orchestra w Tokio.
Wykonawcy: Thomas Gazheli, Marjorie Owens, Mikhail Petrenko, Bernhard Berchthold, Annette Jahns, Timothy Oliver, Coro Del Maggio Musicale Fiorentino & Coro Ars Lyrica. Gra Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino.
Reżyseria Paul Curran.
_______________________________________________
9 lipca, niedziela, g. 18:30
OPERA /projekcja Henry Purcell Dydona i Eneasz (2005) 95 min.
Prezentowana inscenizacja z Opery Berlińskiej (Staatsoper Unter den Linden) to 2 w 1. Opera i balet w jednym przedstawieniu. Twórczynią choreografii jest Sasha Waltz – wybitna niemiecka tancerka i choreografka, założycielka własnego zespołu tanecznego Sasha Waltz & Guests.
Wykonawcy: Aurore Ugolin, Reuben Willcox, Deborah York (śpiewacy), Sasha Waltz & Guests, Vocalconsort Berlin, Akademie für Alte Musik Berlin. Dyryguje Attilio Cremonesi.
Dydona i Eneasz Purcella uchodzi za angielską operę narodową. Przyjmuje się, że jej prapremiera odbyła się w 1689 r. choć są przesłanki, że mogło to być wcześniej. Libretto Nahuma Tate’a – angielskiego poety jest osnute na fragmentach Eneidy Wergiliusza.
10 lipca, poniedziałek, g. 19:00
Koncert dawnej muzyki i tańca La reine danse
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego
Wykonawcy:
Zuzanna Grzegorowska taniec i choreografia
Agnieszka Czyż taniec
Aleksandra Andruszkiewicz taniec
Weronika Zimnoch skrzypce
Bar Zimmermann obój
Krystyna Wiśniewska wiolonczela barokowa
Weronika Paine klawesyn, prowadzenie zespołu
I ENTRÉE: STYL TEATRALNY
François Couperin
Huitiéme Concert dans le goût Théatral (Les goûts-réünis):
Ouverture
Grande Ritournéle. Gravement
Jean-Baptiste Lully
Atys, akt IV, scena V:
Air, Chœur des Fleuves Que l’on chante, que l’on danse
Air D’une constance extrême
Chœur Un grand calme est trop fâcheux
Atys, akt III, scena IV:
Entrée des Songes agréables
Armide, akt V, scena II:
Passacaille
I INTERLUDIUM: STYL DWORSKI
Jean-Marie Leclair Sonata op. 5 nr 6:
I. Grave [Tombeau]
II. Allegro ma non troppo
IV. Allegro
II ENTRÉE: STYL SIELSKI
François Couperin
Huitiéme Concert dans le goût Théatral (Les goûts-réünis):
Air de Baccantes. Tres animé
Air Léger
Air Tendre. Rondeau
Air Léger
Jean-Joseph Mouret
Les Amours de Ragonde, akt III La Noce et Le Charivary, scena II:
Deuxième Menuet
Les Amours de Ragonde, akt III, scena I:
Air de Paysan
Air
Rondeau
Les Amours de Ragonde, akt I, scena II:
Contre Dance
II INTERLUDIUM: STYL KOMEDIOWY
Jean-Baptiste Lully
Atys, akt III, scena IV:
Entrée des Songes Funestes
Chœur des Songes Funestes
Deuxième Air des Songes Funestes
François Couperin
Sixiéme Concert (Les goûts-réünis):
Gravement et mesuré
Allemande a 4. Temps Légers
Sarabande. Noblement
Air de Diable. Tres viste
III ENTRÉE: STYL HISZPAŃSKI
Jean-Baptiste Lully
Le Bourgeois Gentilhomme, akt V Ballet des Nations, entrée III:
Premier Air des Espagnols
Deuxième Air des Espagnols
_______________________________________________
11 lipca, wtorek, g. 18:30
KONCERT/projekcja
David Garrett – alive (2022) 166 min.
Najnowszy program koncertowy Davida Garretta z roku 2022 z towarzyszeniem jego zespołu w starożytnych, rzymskich termach Karakalli. Garrett zaprezentował tam po raz pierwszy swój nowy program. Składają się na niego ścieżki dźwiękowe z filmów i gier komputerowych w tym światowe hity m.in.: Happy, Stayin’ Alive, Let it Go, Shallow, Bella Ciao, Thriller.
David Garrett – Alive at the Baths of Caracalla w Rzymie to delektowanie się słuchaniem ulubionych utworów w historycznym miejscu i w niecodziennej atmosferze.
_______________________________________________
12 lipca, środa, g. 18:30
OPERA/projekcja
Gioachino Rossini Le comte Ory (2022) 149 min.
Produkcja ubiegłorocznego Festiwalu Rossiniego w Pesaro, mieście urodzenia kompozytora. Akcja tej mało znanej opery toczy się w średniowiecznej Francji. Tytułowy hrabia Ory to przystojny i przebiegły szlachcic pragnący zdobyć rękę pięknej Adeli, ale napotyka przeszkody i musi uciec się do podstępu.
Jest to urocza komedia ukazująca kunszt Rossiniego, który jak nikt potrafił łączyć muzykę z humorem.
Wykonawcy: Juan Diego Flórez, Julie Fuchs, Andrzej Filończyk, Nahuel di Pierro, Monica Bacelli, Coro del Teatro Ventidio Basso, Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI.
Reżyseria Hugo de Ana. Dyrygent Diego Matheuz.
_______________________________________________
14 lipca, piątek, g. 18:30
KONCERT/projekcja Koncert z Paryża 2022 100 min.
Coroczny koncert pod wieżą Eiffla, organizowany 14 lipca z okazji święta narodowego Francji, jest tradycją, której nie przerwała nawet pandemia koronawirusa.
Już od kilku lat w kolejnych Ogrodach Muzycznych można wysłuchać koncertu z poprzedniego roku, a zatem na obecnym festiwalu będzie to koncert z roku 2022.
Soliści: Alice Sara Ott, Nadine Sierra, Lea Desandre, Stanislas de Barbeyrac, Gautier Capuçon Erwin Schrott, Leonidas Kavakos.
Solistom zawsze towarzyszy Orchestre National de France i Radio France Chorus, które w 2022 r. poprowadził rumuński dyrygent Cristian Măcelaru.
_______________________________________________
15 lipca, sobota, g. 18:30
BALET/projekcja Ballet Royal de la Nuit (2017) 189 min.
Kunsztownie zrealizowane w Théâtre de Caen widowisko operowo-baletowe, przywołujące świetność XVII-wiecznego, francuskiego dworu Króla Słońce. To wyjątkowe przedstawienie łączy muzykę i śpiew z przepychem wytwornych kostiumów i dekoracji. Dwudziestu śpiewaków wspiera dwunastu akrobatów, trzech żonglerów oraz popularny we Francji tancerz i performer Sean Patrick Mombruno. Olśniewające zakończenie w plenerze.
Wykonawcy: Sean Patrick Mombruno, Lucile Richardot, Violaine Le Chenadec, Caroline Weynants, Ilektra Platiopoulou. Gra orkiestra Ensemble Correspondances, specjalizująca się w muzyce francuskiego Grand Siècle. Dyryguje jej założyciel i kierownik Sébastien Daucé.
_______________________________________________
16 lipca, niedziela, g. 18:30
BALET/projekcja
Peer Gynt (2020) 172 min.
Muzyka Edvard Grieg
Choreografia Edward Clug
Światowej sławy słoweński choreograf połączył muzykę Griega z dramatem Henrika Ibsena w autonomiczne dzieło baletowe. Clug umieścił przygody chełpliwego wieśniaka wyruszającego na podbój świata w ciekawej scenografii, która w połączeniu z odpowiednio dobranymi do niej kostiumami przenosi widza w świat, jakiego dotąd nie oglądano w konwencjonalnych baletach.
Przedstawienie zrealizowane w Operze Wiedeńskiej.
Tańczą: Jakob Feyferlik, Alice Firenze, Eno Peci, Zsolt Török, Nikisha Fogo, Wiener Staatsballett.
Orkiestrę Opery Wiedeńskiej poprowadził Simon Hewett.
_______________________________________________
18 lipca, wtorek, g. 18:30
KONCERT/projekcja
Pavarotti w Central Parku (nowość wydawnicza! 2023) 105 min.
Muzyka: Verdi, Donizetti, Cilea, Leoncavallo, Ellington, Puccini, Di Capua, Bixio
Wykonawcy: Luciano Pavarotti oraz Andrea Griminelli i The Boys Choir of Harlem, których głosy można usłyszeć na albumach Michaela Jacksona, Kathleen Battle i innych sław. Gra New York Philharmonic. Dyryguje Leone Magiera.
Zapis koncertu, który odbył się 26 czerwca 1993 r. w nowojorskim Central Parku. Żeby usłyszeć Pavarottiego przyszło tam wówczas 500 tysięcy ludzi! Pavarotii w latach 90. był w swojej najlepszej formie wokalnej. Nie zabrakło w tym koncercie jego popisowych arii z oper Pucciniego: Nessun dorma z Turandot i E lucevan le stelle z Toski oraz pieśni neapolitańskich z O sole mio na czele. Zresztą każda jego interpretacja z tamtego okresu ma w sobie coś niebiańskiego.
_______________________________________________
19 lipca, środa, g. 18:30
DOKUMENT
Ennio (2021), reż. Giuseppe Tornatore 150 min.
Ennio Morricone w dokumencie swego przyjaciela Giuseppe Tornatore. O tym uwielbianym na całym świecie kompozytorze – którego ścieżki dźwiękowe otrzymały 31 nominacji do najważniejszych nagród w kategoriach związanych z muzyką filmową i zdobyły 27 nagród – opowiada ponad 70 bardziej i mniej znanych postaci, które zetknęły się bliżej z Enniem. Są wśród nich: John Williams, Hans Zimmer, Oliver Stone, Clint Eastwood, Quentin Tarantino, Bernardo Bertolucci, Bruce Springsteen, Quincy Jones, Joan Baez, Gianni Morandi.
Narratorem jest sam Morricone, który opowiada, jak wpadał na pomysły głównych motywów w kolejnych filmach. Nie brakuje też jego muzyki.
_______________________________________________
21 lipca, piątek, g. 18:30
OPERETKA/projekcja
Jacques Offenbach Życie paryskie (2022) (180 min.)
Rejestracja przedstawienia z Theatre des Champs-Elysees. Atutem inscenizacji tej znanej operetki Offenbacha – mistrza gatunku, lubującego się w bufonadach – są kostiumy zaprojektowane przez Christiana Lacroix, słynnego francuskiego projektanta mody, który również podjął się reżyserii.
Wykonawcy: Jodie Devos, Rodolphe Briand, Marc MauillonFranck Leguérinel, Sandrine Buendia.
Kierownictwo muzyczne Romain Dumas.
_______________________________________________
24 lipca, poniedziałek, g. 19:00
Koncert kameralny
Sala Balowa Zamku Królewskiego
Wykonawcy:
Maciej Frąckiewicz akordeon
Łukasz Kuropaczewski gitara
Patryk Zakrzewski perkusja
Program:
Isaac Albeniz Asturias
Luigi Boccherini Grave i Fandango
Alfred Schnittke Suita w dawnym stylu
I. Pastorale
II. Balet
III. Menuet
IV. Fuga
V. Pantomima
Jacek Rabiński Il vento sferza
Fernando Tavolaro Milonga
Tomas Gubitsch Travesuras
_______________________________________________
25 lipca, wtorek, g. 18:30
KONCERT/projekcja
Bruce Liu gra Chopina (2022) 90 min.
Zwycięzcy XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 2021, jego faworyta już od pierwszego etapu – nie trzeba przedstawiać. Tak przykuwającej uwagę indywidualności nie było w tym konkursie od zwycięstwa Krystiana Zimermana w 1975 r. i tryumfu Rafała Blechacza w 2005 r.
Prezentowany w Ogrodach Muzycznych recital tego kanadyjskiego pianisty z chińskimi korzeniami odbył się w ubiegłym roku w Théâtre des Champs-Élysées. Bruce Liu po raz pierwszy zagrał wówczas program chopinowski w Paryżu, nb. mieście swego urodzenia.
_______________________________________________
26 lipca, środa, g. 18:30
Film fabularny
Houria (2022), reż. Mounia Meddour 164 min.
Tytułowa Houria jest utalentowaną tancerką, która marzy o światowej karierze w balecie i wszystko podporządkowuje temu pragnieniu. Na utrzymanie zarabia jako sprzątaczka, obstawia też nielegalne walki, co skutkuje wypadkiem, który niweczy jej życiowy plan…
Najnowszy film wielokrotnie nagradzanej reżyserki – pół Algierki, pół Rosjanki – według jej własnego scenariusza, to pochwała kobiecości, siostrzeństwa, przyjaźni, wolności i uzdrawiającej mocy tańca.
_______________________________________________
28 lipca, piątek, g. 18:30
BALET/projekcja
Bolero Ravela i inne balety Maurice’a Béjarta 125 min.
Choreografia Maurice Béjart
Muzyka: Maurice Ravel Bolero Igor Strawiński Ognisty ptak Gustav Mahler Pieśni wędrującego czeladnika
Trzy balety Maurice’a Béjarta zarejestrowane w Opéra national de Paris. Wśród nich pierwsze miejsce niezaprzeczalnie zajmuje zachwycająca choreografia do Bolera Ravela, która przeszła do historii światowego baletu. Prapremiera tego baletu odbyła się w 1961 r. w Brukseli. Béjart sam stworzył również scenografię i kostiumy. Istotnym meblem na scenie jest czerwony, okrągły stół, na którym tańczy solista. Stopniowo dołączają kolejni tancerze – ci tańczą wokół stołu. Finał jest przepiękny!
_______________________________________________
29 lipca, sobota, g. 18:30
OPERA/projekcja Giuseppe Verdi Traviata (2019) 150 min.
Nagranie przedstawienia z Opery Paryskiej. W roli tytułowej Pretty Yende – południowoafrykańska sopranistka, która podbiła serca publiczności najważniejszych teatrów operowych na świecie, z Metropolitan Opera w Nowym Jorku włącznie.
Traviatę w Operze Paryskiej wyreżyserował Australijczyk Simon Stone, przenosząc akcję do dzisiejszego Paryża, pełnego elegancji, ale i rozpasania…
Partię Alfreda śpiewa Benjamin Bernheim, a jego ojca Giorgia Germonta Jean-François Lapointe. Dyryguje: Michele Mariotti.
_______________________________________________
31 lipca, poniedziałek, g. 19:00
Koncert finałowy
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
Wykonawcy:
Duet fortepianowy Hyo & Hyuk Lee
Program:
Astor Piazzolla Adiós Nonino [5’]
Astor Piazzolla Libertango [4’]
George Gershwin / Percy Grainger Fantazja na tematy z opery Porgy and Bess [20’]
Przerwa
Camille Saint-Saëns Karnawał zwierząt (23’)
I. Wstęp i marsz królewski lwa
II. Kury i koguty
III. Kułany (osły azjatyckie)
IV. Żółwie
V. Słoń
VI. Kangury
VII. Akwarium
VIII. Osobistości z długimi uszami
IX. Kukułka w głębi lasu
X. Ptaszarnia
XI. Pianiści
XII. Skamieliny
XIII. Łabędź
XIV. Finał
BIS: Witold Lutosławski Wariacje nt. Paganiniego [6’]