Chance The Rapper powrócił z płytą "Star Line". To jego pierwsze wydawnictwo od sześciu lat i spektakularnej porażki albumu "The Big Day".

Jakie są najpopularniejsze komiksy dla dzieci?
Są takie komiksy dla dzieci, które nie tracą popularności na przestrzeni nie tyle lat, co właściwie dekad i pokoleń. Czytają je wspólnie dzieci, rodzice, a nawet dziadkowie. Pewnie do głowy przychodzą ci już niektóre tytuły, które pamiętasz z własnego dzieciństwa. W tym artykule znajdziesz te najpopularniejsze oraz te, które zyskują popularność wśród najmłodszego pokolenia (a których ty możesz jeszcze nie znać).
04.08.2025
Klaudia Jaroszewska-Kotradii
Artykuł może zawierać autopromocję eBilet.pl
Komiksy dla dzieci (z czasów naszej młodości) – klasyka komiksów
Są takie komiksy, które czyta już kolejne pokolenie i niezmiennie się nimi zachwyca. Co więcej – dorosłym także dobrze się je czyta (a to, że przywołują wspomnienia z dzieciństwa, to miły dodatek). Jakie to komiksy? Przede wszystkim:
- “Kajko i Kokosz”,
- “Tytus, Romek i A’Tomek”,
- “Asteriks”,
- “Kaczor Donald”,
- “Smerfy”,
- “Garfield”.
Dlaczego nadal cieszą się taką popularnością? Sprawdźmy to!
“Kajko i Kokosz”
Dwóch dzielnych wojów, którzy w słowiańskim grodzie kasztelana Mirmiła mierzą się ze Zbójcerzami Hegemona. Dla wielu z nas to nie tylko komiks – to kawał dzieciństwa, zapach starych gazet i dreszczyk emocji przy przewracaniu kolejnych stron.
Janusz Christa stworzył świat, który na stałe wpisał się w historię polskiej popkultury. Obok Kajka i Kokosza pojawiali się też Miluś – smok o wielkim sercu, Lubawa – żona Mirmiła, czarownica Jaga i jej nieznośny, ale poczciwy mąż Łamignat, a także niezbyt bystry, lecz nieodłączny Oferma.
Pierwszy pasek z ich przygodami ukazał się w 1972 roku w “Wieczorze Wybrzeża”. Potem pojawiły się kolejne tomy: “Szranki i konkury”, “Woje Mirmiła”… aż w końcu seria przeniosła się do “Świata Młodych” i na dobre rozgościła się w domach wielu z nas.
Do 1990 roku ukazało się kilkanaście albumów. Potem nastała cisza – Janusz Christa z powodu choroby przestał tworzyć kolejne komiksy. Jednak jego bohaterowie nie zniknęli. W 2003 roku – dzięki wydawnictwu Egmont Polska – znów mogliśmy wrócić do grodu kasztelana.
W serii “Kajko i Kokosz” ukazały się m.in.:
- “Szkoła latania” (1981),
- “Wielki turniej” (1981),
- “Na wczasach” (1983),
- “Zamach na Milusia” (1983),
- “Cudowny lek” (1984),
- “Festiwal czarownic” (1984),
- “Dzień Śmiechały” (1984),
- “Skarby Mirmiła” (1985),
- “Złoty puchar” (1985),
- “Szranki i konkury” (1985),
- “Woje Mirmiła” (1988),
- “W krainie borostworów” (1987),
- “Mirmił w opałach” (1990),
- “Urodziny Milusia” (2004).
“Tytus, Romek i A’Tomek”
Pamiętasz jeszcze Tytusa, Romka i A’Tomka? To trójka przyjaciół, którzy na kartach komiksu przeżywali przygody, o jakich marzył wtedy praktycznie każdy młody czytelnik. Zaczęło się w 1957 roku – w numerze 85 “Świata Młodych”.
Na początku była tylko dwójka chłopców – Romek i A’Tomek. Jeszcze nie harcerze, bo zmiana ta została wprowadzona dopiero w 1965 roku pod naciskiem Wydawnictwa Harcerskiego. W pierwszych historiach, zebranych później w “Księdze Zero”, chłopcy harcerzy raczej lekceważyli.
A chwilę później pojawił się ktoś, kto zmienił wszystko – Tytus de Zoo. Szympans, który chciał stać się człowiekiem. Niepokorny, zadziorny, dobroduszny, odważny, pełen fantazji. Skąd się wziął? Według wersji ze “Świata Młodych” został znaleziony w rakiecie. “Księga I” mówi zaś o tym, że został narysowany przez papcia Chmiela. Jedno jest pewne: od tamtej pory wszystko było już tylko bardziej szalone, bardziej kolorowe, bardziej tytusowe.
Komiks rysowany przez Henryka Jerzego Chmielewskiego – Papcia Chmiela – towarzyszył kolejnym pokoleniom przez ponad sześć dekad. Od gazetowego debiutu w 1957 roku aż do ostatnich tomów w XXI wieku. To najdłużej ukazująca się polska seria komiksowa.
Każdy tom był trochę jak wehikuł czasu – zabierał w kosmos, pod wodę, do świata Indian, a nawet w przyszłość. Komiksy były pełne absurdu, żartów językowych i niezwykłych pomysłów. A jednocześnie – zawsze z jakimś przesłaniem, ciepłem i charakterystyczną kreską, której nie da się pomylić z żadną inną.
Do przeczytania czekają:
- “Księga I: Tytus harcerzem” – początki uczłowieczania Tytusa przez harcerstwo,
- “Księga II: Tytus otrzymuje prawo jazdy” – nauka przepisów drogowych, pojazd: mechaniczny koń Rozalia,
- “Księga III: Tytus kosmonautą” – lot w kosmos, poznawanie obcych form życia. Pojazdy: dwie rakiety, Karbulot,
- “Księga IV: Tytus żołnierzem” – zabawa w wojsko i prawdziwe ćwiczenia. Pojazdy: Rakietowóz, czołg,
- “Księga V: Podróż do ćwierć koła świata” – wyprawa do Anglii, Szwecji, Arktyki, Kuby, Afryki i Arteku. Pojazd: Wannolot,
- “Księga VI: Tytus olimpijczykiem” – trening do igrzysk. Pojazd: Trąbolot,
- “Księga VII: Tytus poprawia dwójkę z geografii Polski” – podróż po kraju. Pojazd: odrzutki,
- “Księga VIII: Tytus astronomem” – akcja sprzątania Fromborka, podróż w czasie do Kopernika,
- “Księga IX: Tytus na Dzikim Zachodzie” – przygoda w westernie,
- “Księga X: Ochrona przyrody” – rozwój cywilizacji na bezludnej wyspie. Pojazdy: Mielolot, Młynkolot,
- “Księga XI: Ochrona zabytków” – podróż w przeszłość, by uratować zamek. Pojazd: Prasolot,
- “Księga XII: Operacja Bieszczady 40” – budowa harcerskiej stanicy. Pojazd: Bąkolot,
- “Księga XIII: Wyspy Nonsensu” – badania nad dziwnymi plemionami. Pojazdy: Slajdolot 1 i 2,
- “Księga XIV: Nowe metody nauczania” – próba uczenia Tytusa z pomocą maszyny. Pojazd: Gwizdkolot,
- “Księga XV: Tytus geologiem” – ekspedycja w głąb ziemi. Pojazd: Wkrętacz,
- “Księga XVI: Tytus dziennikarzem” – przygody w redakcji. Pojazd: Syfonolot,
- “Księga XVII: Umuzykalnianie Tytusa” – Tytus trafia na UFO i uczy muzyki kosmitów. Pojazd: Okarynolot,
- “Księga XVIII: Tytus plastykiem” – podróże do wnętrza obrazów. Pojazd: Aerografolot,
- “Księga XIX: Tytus aktorem” – teatralne sceny w różnych epokach,
- “Księga XX: Druga wyprawa na Wyspy Nonsensu” – odkrywanie ostatnich wysp. Pojazd: Videobzikolot,
- “Księga XXI: Tytus wśród mrówek” – podróż do wnętrza mrowiska. Pojazd: Formicikusolot,
- “Księga XXII: Tytus gangsterem” – walka z gangsterami. Pojazd: Gangsterolot,
- “Księga XXIII: Tytus i bzikotyki” – niebezpieczna fabryka bzikotyków. Pojazd: Bzikotykolot,
- “Księga XXIV: Tytus w NATO” – przygotowania do służby wojskowej. Pojazd: Wannatolot,
- “Księga XXV: Tytus się żeni” – pojawia się Szympansia. Pojazd: Sterowiec,
- “Księga XXVI: Podróż poślubna” – wyprawa archeologiczna do wsi Szwajcaria. Pojazd: Lovelot,
- “Księga XXVII: Tytus grafficiarzem” – sen o kodach kreskowych,
- “Księga XXVIII: Tytus internautą” – Tytus zostaje zeskanowany do internetu. Pojazd: Livescaner/Suszarkolot,
- “Księga XXIX: Tytus piernikarzem” – średniowieczny Toruń i praca w Pierpolu,
- “Księga XXX: Wyprawa po Owoce Chichotu” – walka z otyłością prof. T.Alenta. Pojazd: Kapustogrocholot,
- “Księga XXXI: Tytus kibicem” – walka z nerwicą dzięki zwierzakom.
Jeśli jeszcze nie czytałeś ich ze swoimi dziećmi – koniecznie zacznij to robić!
“Asteriks”
Pamiętasz czasy, gdy kartki komiksów pachniały nowością, a świat Galów był bliższy niż własne podwórko? “Asteriks” (fr. Astérix) to właśnie taka opowieść – francuska seria komiksowa, która nadal jest chętnie czytana. Stworzyli ją:
- René Goscinny (scenariusz tomów 1–24),
- Albert Uderzo (rysunki do tomu 34, scenariusz tomów 25–34),
- Jean-Yves Ferri (scenariusz) i Didier Conrad (rysunki) od tomu 35.
A wszystko zaczęło się 29 października 1959 roku, gdy Asteriks po raz pierwszy pojawił się na łamach magazynu “Pilote”.
Tytułowy bohater komiksu to niewysoki, ale przebiegły Gal mieszkający w małej wiosce w Armoryce (czyli dzisiejszej Bretanii). Dzięki swojemu sprytowi i odwadze wielokrotnie wyprowadzał Rzymian w pole. W podróżach i walce o wolność towarzyszy mu jego niezawodny przyjaciel – Obeliks – dostawca menhirów z siłą, której nikt nie dorówna (wszystko przez kąpiel w kotle z magicznym napojem, gdy był jeszcze dzieckiem). U jego boku zawsze znajdziesz też wiernego psa Idefiksa, który ma wyjątkową wrażliwość na krzywdę… drzew.
Najważniejszą osobą w wiosce (zaraz po wodzu i po kucharzu, wiadomo!) jest Panoramiks – druid, który jako jedyny zna przepis na magiczny napój dający nadludzką siłę. Bez niego nie byłoby większości przygód naszego Asteriksa.
W tle pojawia się także Falbala, galijska piękność, obiekt westchnień Obeliksa, a także Pralina i Astronomiks – rodzice Asteriksa. Są jeszcze:
- Długowieczniks – senior osady, który choć wiekowy, wciąż potrafi zamieszać… szczególnie w trakcie uczty,
- Tenautomatiks – kowal o ciężkiej ręce i lekkim temperamencie, znany z tego, że bardzo nie lubi śpiewu,
- Ahigieniks – sprzedawca ryb, z którym Tenautomatiks kłóci się tak regularnie, jak Rzymianie obrywają,
- Kakofoniks – bard, który każdą ucztę kończy… związany i zakneblowany, ku uciesze wszystkich.
Pojawiają się również postaci historyczne, takie jak Gajusz Juliusz Cezar, Marek Juniusz Brutus, Cezarion, Kleopatra.
Położona między czterema rzymskimi obozami (Rabarbarum, Akwarium, Relanium i Delirium), galijska osada to ostatni bastion wolności – miejsce, gdzie nawet cesarskie legiony nie mają szans, gdy w ruch idą pięści i poczucie humoru.
W tej wiosce każdy dzień to przygoda, a każda przygoda to pretekst do śmiechu i sentymentu. Bo przecież kto z nas nie chciał choć raz spróbować łyka magicznego napoju?
Do przeczytania czekają m.in.:
- “Przygody Gala Asteriksa” (1990),
- “Złoty Sierp” (1991),
- “Asteriks i Goci” (1992),
- “Asteriks gladiator” (1991),
- “Wyprawa dookoła Galii” (1992),
- “Asteriks i Kleopatra” (1992),
- “Walka wodzów” (1992),
- “Asteriks u Brytów” (1992),
- “Asteriks i Normanowie” (1992),
- “Asteriks legionista” (1993),
- “Tarcza Arwernów” (1993),
- “Asteriks na igrzyskach olimpijskich” (1993).
“Smerfy”
Czy w dzieciństwie też próbowałeś wyobrazić sobie życie w wiosce ukrytej gdzieś głęboko w lesie? Małe, niebieskie postacie w białych czapeczkach były stałym elementem bajkowych poranków – i nie tylko.
Smerfy (fr. Les Schtroumpfs, ang. The Smurfs) to bajkowa rasa stworzona przez belgijskiego rysownika Pierre’a Culliforda, znanego światu jako Peyo. Zadebiutowały w komiksie, ale szybko podbiły serca dzieci i dorosłych na całym świecie dzięki animacjom i filmom. Warto jednak jeszcze raz sięgnąć po komiksy.
Zanim świat zakochał się w niebieskich, uśmiechniętych stworach, Peyo miał już na koncie inną komiksową przygodę – “Johan i Sójka” (Johan & Pirlouit). To seria opowieści publikowanych w belgijskim magazynie “Le Journal de Spirou”, osadzona w realiach średniowiecznej Europy. Głównym bohaterem był Johan, królewski paź, dzielny, lojalny i oddany sprawiedliwości. Towarzyszył mu zabawny i odrobinę przemądrzały giermek Sójka (Pirlouit), który jeździł na koźle imieniem Biquette.
W tej serii wszystko się zmieniło 23 października 1958 roku. Peyo wprowadził do jednej z historii grupę małych, niebieskich skrzatów, które miały pomóc bohaterom odzyskać magiczny flet. Nie była to wyjątkowa sytuacja – Johan i Sójka często spotykali dziwne postaci. Nikt nie spodziewał się jednak, że Smerfy (oryg. Schtroumpfs) skradną całe show.
Historia nazwy “Schtroumpfs” (wym. “sztrumpf”) jest niemal tak zabawna jak same Smerfy. Peyo, podczas obiadu, zapomniał słowa “sól” i powiedział do przyjaciela: “Passe-moi le schtroumpf” (“Podaj mi schtroumpf”). Śmiesznie brzmiące słowo zostało żartobliwie podchwycone – i tak narodził się cały smerfny język. Choć termin ten brzmi trochę jak niemieckie Strumpf (“skarpeta”), to podobieństwo jest zupełnie przypadkowe. Nazwa Schtroumpf została później przetłumaczona na niemal 30 języków – i w każdej wersji Smerfy odniosły sukces.
Do przeczytania czekają m.in.:
- “Czarne Smerfy” (1990),
- “Smerf Naczelnik” (1990),
- “Smerfetka” (1991),
- “Jajko i Smerfy” (1991),
- “Smerfy i Krakukas” (1991),
- “Kosmosmerf” (1997),
- “Smerf czarnoksiężnik” (1997),
- “Z życia Smerfów” (1997),
- “Awantura w wiosce Smerfów” (1998),
- “Zupa ze Smerfów” (1998).
“Kaczor Donald”
Kaczor Donald to postać, która towarzyszy nam od dziesięcioleci, choć jego historia ma różne wersje. Według komiksów Carla Barksa i Dona Rosy Donald urodził się:
- około roku 1920 (według Rosy),
- w piątek, 13 czerwca 1945 (według Barksa),
jako syn Hortensji McKwacz i Kaczora Kwaczymona. Inna data mówi o 16 września 1934 roku – wtedy Donald po raz pierwszy pojawił się na ekranach kin. Mieszka w tętniącym życiem Kaczogrodzie. W wieku około 30 lat przyjął pod swój dach trzech siostrzeńców: Hyzia, Dyzia i Zyzia.
Pech zdaje się go prześladować nieustannie. To przez niego nie może znaleźć stałej pracy (bo przecież nie przez brak talentów). Zwykle jest zadłużony i ścigany przez wierzycieli. Jego wiernym środkiem transportu jest legendarny samochód “trzystatrzynastka”.
Nie brakuje mu też rywali. Najbardziej znanym jest sąsiad J. Jones, z którym prowadzi znane w całym Kaczogrodzie wojny sąsiedzkie. Donald ma też kuzyna Gogusia Kwabotyna – prawdziwego szczęściarza, który wciąż mu “depce po piętach”. Ukochaną Donalda jest Daisy.
Wśród najważniejszych twórców historii o Kaczorze Donaldzie są takie osoby jak:
- Carl Barks,
- Don Rosa,
- Romano Scarpa,
- Vicar,
- Marco Rota,
- William Van Horn,
- Giorgio Cavazzano,
- Daan Jippes,
- Fecchi.
“Garfield”
Garfield to kultowy komiks stworzony przez Jima Davisa, którego bohaterem jest rudy kocur o wyjątkowo leniwym usposobieniu, sporym ego i wielkiej miłości do lasagni. Ten zabawny, antropomorficzny kot codziennie zaskakuje swoimi zabawnymi komentarzami i wygłupami. Towarzyszą mu:
- niezbyt rozgarnięty pies Odie,
- ich nieco nieporadny właściciel, Jon Arbuckle.
Komiks zadebiutował 8 stycznia 1976 roku i szybko zdobył serca czytelników na całym świecie. Choć początkowo komiks nosił tytuł “Jon” i opowiadał o właścicielu kota, to autor niedługo później zmienił opowieść na taką, która jest prowadzona z punktu widzenia kota. Przez co całość jest jeszcze zabawniejsza i przyjemniejsza w czytaniu.
Polecamy na eBilet
Najpopularniejsze współczesne komiksy dla dzieci
Pora na komiksy, które są bardziej współczesne, a które są równie chętnie czytane przez dzieci i ich rodziców. Wśród nich są m.in.:
- “Dziennik cwaniaczka”,
- “Mira”,
- “Minecraft”,
- “Dog Man”,
- “Słowiańskie mity i opowieści w komiksie”,
- “Lightfall”,
- “24 godziny w…”.
Opowiemy o nich pokrótce.
“Dziennik cwaniaczka”
Choć “Dziennik cwaniaczka” nie jest typowym komiksem, to uważamy, że można go zaliczyć do tej kategorii. W serii książek niektóre strony są typowo komiksowe, inne zaś mają sporo obrazków i ciut więcej tekstu.
“Dziennik cwaniaczka” to seria książek Jeffa Kinneya, w której nastoletni bohater z USA w bezlitosny (ale zabawny!) sposób komentuje swoje codzienne zmagania z nauczycielami, rodzeństwem, kolegami i… własnymi ambicjami.
Greg chciałby być popularny, ale z realizacją bywa różnie. Jego największym wsparciem (a czasem też utrapieniem) jest najlepszy kumpel Rowley. W domu też nie ma lekko – starszy brat Rodrick uwielbia go dręczyć, a młodszy Manny potrafi wyprowadzić z równowagi każdego.
Seria ukazała się po raz pierwszy w 2007 roku i od razu zdobyła rzesze fanów. Do przeczytania czekają m.in.:
- “Dziennik cwaniaczka”,
- “Rodrick rządzi”,
- “Szczyt wszystkiego”,
- “Ubaw po pachy”,
- “Przykra prawda”,
- “Biała gorączka”.
“Mira”
“Mira” jest już typowym komiksem dla młodszych nastolatków – i to w najlepszym znaczeniu tego słowa. Pełna humoru, emocji i codziennych dramatów seria opowiada o dojrzewaniu w świecie pełnym niepewności, dziwnych dorosłych i jeszcze dziwniejszych rówieśników.
Mira ma jedenaście lat, marzy o dorosłości, ale nie do końca wie, jak się za nią zabrać. Chciałaby mieć pokój bez misiów, konto na Insta z tysiącami followersów i chłopaka. A może chociaż przynależność do Klubu dla Zakochanych… który zakłada jej najlepsza przyjaciółka – ale niestety robi to z nową superkoleżanką. A żeby wejść do klubu, trzeba być zakochanym. Tylko… w kim? Może w Louisie, przyjacielu od zawsze? Może wystarczy, jeśli będzie o nim myśleć pół godziny dziennie?
Komiks o Mirze to seria nagradzana i tłumaczona na wiele języków, doceniana za autentyczność i błyskotliwe dialogi. Pokazuje, jak skomplikowane może być dorastanie.
W serii czeka wiele komiksów, m.in.:
- “Mira #1 #przyjaźń #zakochanie #mójrok”,
- “Mira #2 #tata #miłość #domnabarce”,
- “Mira #3 #artyści #rodzina #pocałunek”,
- “Mira #4 #podróż #Paryż #strata”,
- “Mira #5 #dzieci #kontra #dorośli”.
“Minecraft”
Jeśli twoje dziecko lubi grać w Minecrafta, ale wolałbyś, by spędzało trochę mniej czasu przed komputerem, a więcej na czytaniu – mamy rozwiązanie doskonałe! Powstało już mnóstwo komiksów osadzonych w świecie Minecrafta, po które twoja pociecha na pewno chętnie sięgnie.
Do przeczytania czekają:
- seria “Minecraft” – główna linia fabularna:
-
-
- “Minecraft. Tom 1” – pierwszy tom przygód Tylera i jego przyjaciół w Świecie Podstawowym,
- “Minecraft. Tom 2” – kontynuacja przygód bohaterów w świecie gry,
- “Minecraft. Tom 3” – trzeci tom serii, w którym bohaterowie stawiają czoła nowym wyzwaniom,
-
- seria “Minecraft. Na pastwę mobów”:
-
-
- “Minecraft. Na pastwę mobów. Tom 1” – początek przygód Cahiry i Oriona, bliźniąt uczących się sztuki polowania na potwory,
- “Minecraft. Na pastwę mobów. Tom 2” – dalsze losy bohaterów w ich walce z mobami,
- “Minecraft. Na pastwę mobów. Tom 3” – trzeci tom serii, w którym trójka nastolatków przemierza świat Minecrafta,
-
- seria “Minecraft. Świat Otwarty”:
-
- “Minecraft. Świat Otwarty. Na podbój Netheru. Tom 1” – nowa seria osadzona w realiach gry, skupiająca się na wyprawie do Netheru.
“Dogman”
Znasz już “Kapitana Majtasa”? To właśnie z tej bestsellerowej serii wyrósł “Dog Man” – bohater niecodzienny, bo pół-człowiek, pół-pies, a na dodatek… policjant! Ta zwariowana i pełna akcji seria komiksów stworzona przez amerykańskiego autora i ilustratora Dava Pilkeya od lat cieszy się ogromną popularnością wśród młodszych czytelników.
Do przeczytania czeka mnóstwo tomów, a wśród nich chociażby:
- “Dogman. Józek: Przysłodzenie mocy”,
- “Dogman. Szkarłatna obroża”,
- “Dogman. Dwadzieścia tysięcy pcheł podwodnej zgagi”,
- “Dogman. Wichrowe bzdurza”,
- “Dogman. Zbrodnia Ikara”,
- “Dogman. Aport z oblężonego miasta”,
- “Dogman. Władca pcheł”.
“Słowiańskie mity i opowieści w komiksie”
W co wierzyli dawni Słowianie? Dlaczego na wiosnę topimy marzannę? Jak wyglądała zmora i czemu lepiej nie zostawiać jajka bez opieki? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – i to w przystępnej, obrazkowej formie – ten komiks jest właśnie dla ciebie (a już na pewno dla twojego dziecka).
Choć o słowiańskich mitach wiemy niewiele, autorki – pisarka Wiktoria Korzeniewska (znana jako @SlavicBook) i ilustratorka Natalia Noszczyńska – stworzyły coś wyjątkowego. Wprowadzą cię w świat dawnych bogów, przesądów i obrzędów, które przetrwały do dziś, często ukryte w codziennych zwyczajach.
To pojedyncza książka w formie komisku, ale zdecydowanie warta uwagi.
“Lightfall”
Irpa to kraina magii, tajemnic i… świniomagii. W samym jej sercu mieszkają spokojnie świniomag i jego przybrana wnuczka Bea – przygotowują mikstury, pomagają sąsiadom i nie szukają przygód. Ale kiedy dziewczyna spotyka Cada, przedstawiciela zaginionego ludu Galdurian, wszystko się zmienia.
Cad wierzy, że tylko świniomag pomoże mu odnaleźć jego przodków. Problem w tym, że czarodziej znika bez śladu. Bea i Cad ruszają więc w podróż przez Irpę – pełną dziwów, niebezpieczeństw i tajemniczego mroku, który powoli ogarnia świat.
To pierwsza, pełna przygód część serii komiksowej “Lightfall”. Do przeczytania czekają – wraz z pierwszą częścią:
- “Utracone światło”,
- “Cień ptasich skrzydeł”,
- “Czas mroku”.
“24 godziny w…”
“24 godziny w…” to seria komiksów edukacyjnych, które dzieci czytają (lub słuchają) z zapartym tchem. Mogą dowiedzieć się z nich wielu ciekawych rzeczy, chociażby tego co jedzą astronauci i jak spędzają czas wolny.
W serii pojawiły się m.in.:
- “24 godziny w zoo”,
- “24 godziny na Antarktydzie”,
- “24 godziny w epoce kamienia”,
- “24 godziny w dżungli”,
- “24 godziny w kosmosie”.
Jak widzisz, do wyboru jest mnóstwo różnych komiksów dla dzieci. Który będziecie czytać jako pierwszy?
Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Klaudia Jaroszewska-Kotradii – multipasjonatka, która nie potrafi usiedzieć w miejscu. Zafiksowana na punkcie rozwoju i zdobywania wiedzy wszelakiej. Prywatnie mama, żona i kreatywna dusza, która na równi uwielbia Sanah i The Hardkiss.