Muzyka rap nigdy nie była gatunkiem jednolitym. Inspiracje zbierane z różnych zakątków kultury i sztuki wpłynęły na powstanie i rozwój licznych odnóg, które dziś funkcjonują jako osobne twory. Wielu raperów, wciąż eksperymentując z brzmieniem, wychodzi przed szereg, stając w opozycji do licznych, podobnych sobie, twórców. Wśród nich jest chociażby Sobel, którego muzyka wyróżnia się na tle polskiej sceny muzycznej.

Chris Botti na pięciu koncertach w Polsce!
Zdobywca Grammy i jeden z najpopularniejszych instrumentalistów na świecie wraca do naszego kraju po sukcesie ubiegłorocznej trasy promującej album "Vol. 1", który wydał dla kultowej oficyny Blue Note Records. W październiku Botti zagra w najpiękniejszych salach koncertowych Katowic, Bielsko-Białej, Poznania, Wrocławia i Warszawy.
04.03.2025
Aleksandra Gieczys
Artykuł może zawierać autopromocję eBilet.pl
Chris Botti wraca na koncerty do Polski w 2025 roku!
Przez ponad trzy dekady swojej kariery Chris Botti awansował z – wybitnego! – muzyka sesyjnego i koncertowego na niezależnego wykonawcę i na jednego z najbardziej popularnych artystów jazzowych na całym świecie. Z “nadwornego trębacza Stinga” stał się muzyczną instytucją z milionowymi nakładami płyt, rzeszą fanów i nagrodą Grammy na koncie.
W październiku 2025 roku słynny i bardzo lubiany w Polsce artysta wystąpi na koncertach w Katowicach, Bielsku-Białej, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie.
Harmonogram koncertów przedstawia się następująco:
17.10.2025 – Katowice / NOSPR
18.10.2025 – Bielsko-Biała / Cavatina Hall
19.10.2025 – Poznań / Sala Ziemi Congress Center
20.10.2025 – Wrocław / Narodowe Forum Muzyki
21.10.2025 – Warszawa / Teatr Muzyczny Roma
Podczas tych pięciu koncertów w Polsce fani muzyka usłyszą zarówno jego największe przeboje, jak i utwory z pierwszego od ponad dekady solowego albumu zatytułowanego “Vol. 1”, który Botti wydał pod skrzydłami kultowej wytwórni Blue Note.
Przeczytaj też:
Nowa płyta na 60-te urodziny
Wydany jesienią 2023 roku 9 solowy album Bottiego “Vol. 1” to dla trębacza pod wieloma względami otwarcie nowego rozdziały w karierze:
– Skończyłem 60 lat w 2022 roku, czyli w czasie, który wydawał się restartem dla tak wielu rzeczy na świecie. Chciałem pozbyć się wszystkich orkiestrowych aranżacji i gości specjalnych, by skupić się bardziej na mojej grze, grze mojego zespołu i tych jazzowych klasykach, które zawsze uwielbiamy grać na scenie – mówi o najnowszym wydawnictwie Botti.
Album rzeczywiście stanowi powrót Bottiego do jazzowych korzeni i – po pełnych splendoru występach w towarzystwie orkiestr symfonicznych – do kameralnego, subtelnego, akustycznego grania. Na swoim pierwszy od dekady albumie – nagranym pod auspicjami kultowej Blue Note Records – koncepcyjnie odwołuje się do najważniejszych dla siebie albumów, uformowały jego muzyczną wrażliwość i po dziś dzień go inspirują, czyli: “Kind of Blue” Davisa, “John Coltrane i Johnny Hartman” oraz “Beyond the Missouri Sky” Metheny’ego i Hadena. Botti w wywiadach promujących “Vol. 1” stawia je za przykład “wyrafinowanej muzyki”, którą sam chciał zawsze tworzyć.
Przeczytaj też:
- Najlepsze płyty jazzowe w 2024 roku
-
Jedna z najjaśniejszych światowych gwiazd jazzu i bluesa. Lizz Wright przyjedzie do Polski
Na albumie Bottiemu ten efekt klasycznego jazzowego, introspekcyjnego brzmienia udaje się osiągnąć. Jest to podróż do krainy nastroju towarzyszącego obcowaniu z muzyką mistrzów, a nie konfrontacja z nimi. Na “Vol. 1” trębacz z gracją interpretuje wielkie standardy z wielkiego śpiewnika amerykańskiego jazzu, jak m.in. “Bewitched, Bothered and Bewildered”, “Old Folks”, “My Funny Valentine” przepięknym akompaniamentem na skrzypcach Joshuy Bella, “Someday My Prince Will Come” i “Blue in Green”. Na płycie znalazły się też utwory spoza idiomu jazzowego, jak wielki hit “Fix You” z repertuaru rockowego zespołu Coldplay.
Album został wyprodukowany przez Davida Fostera – producenta współpracującego z takimi muzykami, jak: Seal, Christina Aguilera, Whitney Houston, Michael Bolton, Michael Buble, Madonna, Michael Jackson czy Dolly Parton. Nie da się więc nie zauważyć jego wpływu na finalne brzmienie “Vol. 1”, które najtrafniej można określić, jako fuzję jazzu z popową wrażliwością, czyli … sprawdzony smooth jazz i instrumentalny pop Chrisa Bottiego jakiego znają i kochają rzesze fanów.
Poprzedni artykuł
Następny artykuł