Od "Wiśniowego sadu" osadzonego w rzeczywistości postapo, przez teatralną wersję kinowego hitu Tima Burtona i jazz-operę opartą na twórczości Leopolda Tyrmanda, po trzymający w napięciu kryminał w reżyserii Cezarego Żaka, adaptację nominowanej do prestiżowej nagrody Tony, głośnej sztuki Bess Wohl i komedię "Terapia dla par" w gwiazdorskiej obsadzie - scena teatralna tej jesieni pęka w szwach od prawdziwych perełek! Oto 6 spektakli, które warto obejrzeć w najbliższym czasie. Naprawdę każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie!

Great September i eBilet – kombinacja idealna!
Za nami czwarta edycja Great September. Kolejny raz eBilet mógł zaprosić was na swoją scenę oraz zaprezentować wam świetne panele dyskusyjne i uwierzcie: działo się!
15.09.2025
Redakcja
Artykuł może zawierać autopromocję eBilet.pl
Wszyscy kochamy polską muzykę!
Po czterech latach możemy już to śmiało powiedzieć. Great September to festiwal inny niż wszystkie, który zadomowił się nie tylko na naszej scenie, ale w sercach miłośników polskiej muzyki. Tym bardziej, że działa inaczej, niż pozostałe festiwale. Z jednej strony jest szansą, by poznać przyszłe gwiazdy polskiej sceny lub artystów, wykonujących muzykę zbyt niszową na mainstream czy inne festiwale, które mają wierny fanbase – i być może skradną właśnie twoje serce. Z drugiej strony to świetna okazja, by zagłębić się nieco w kulisy. Zarówno obecną rzeczywistość, jak i potencjalną przyszłość branży muzycznej. Dla wszystkich, którzy w niej pracują, lub po prostu chcą wiedzieć co w trawie piszczy, to wydarzenie, którego nie mogą przegapić. Dlatego też eBilet jest mocno zaangażowany w Great September, czego mogliście doświadczyć w tym roku podczas wyjątkowych paneli, case studies i koncertów na naszej scenie.
Przyszłość to dziś
W tegorocznym cyklu paneli pod patronatem eBilet, zagłębiliśmy się w rynek odsprzedaży biletów panelem pod tytułem “Biletowe podziemie – jak zamknąć nielegalny obieg biletów”. Zastanowiliśmy się także, jakie rozwiązania technologiczne z innych branż mogą ułatwić funkcjonowanie branży muzycznej na różnych szczeblach w panelu “Inspiracje spoza sceny: jak technologie z innych branż napędzają wydarzenia muzyczne”.
Poznaliśmy również bardzo ciekawe historie w ramach “Great Stories”. Edouard Witrand w swojej prelekcji “A&R 2.0 – Using data to spot emerging talent” przedstawił narzędzie Soundcharts, które wykorzystując liczne dane, chociażby z serwisów streamingowych, pozwala śledzić raczkujące trendy muzyczne, a co za tym idzie artystów, którzy z dużym prawdopodobieństwem zyskają w szybkim tempie dużą popularność. Z kolei Wojtek Hazanowicz w ramach “AMuzaic – AI, które gra fair” opowiedział o swoim projekcie, który wykorzystuje AI w sposób etyczny (m.in. dając zarobić artystom), do tworzenia tak zwanej “stock music”, a więc utworów, wykorzystywanych w tle do licznych krótkich filmów zamieszczanych na platformach takich jak YouTube, TikTok czy też reklamach, nie próbując jednocześnie w żaden sposób wchodzić w rynek muzyki rozrywkowej.

Gwiazdy dziś i jutra
A skoro o muzyce mowa, to tej na naszej eBiletowej scenie w klubie Prywatka nie zabrakło. I to na najwyższym poziomie. W ciągu trzech dni mogliście zobaczyć artystów, którzy już teraz zebrali dość spore uznanie jak Coals czy Lor, ale głos oddaliśmy głównie artystom, którzy walczą o większą rozpoznawalność. Dużo miejsca znalazło się dla hip-hopu, zarówno w tym bardziej eksperymentalnym wydaniu (Karuzelkaaa, Tonfa + Kosmonauci, Beluga Ryba) jak i tym nieco bardziej konwencjonalnym (Kosma Król, BSK). Nieco bardziej popowo ugościli nas Pszona, Ania Cringe i Alja. W różnych odcieniach muzycznego szaleństwa orbitowali natomiast Ptaki Polski + Filip Kosior, Węże, Julek Ploski, nath i expo2000 zabrali nas w klimatyczną podróż w stylu clout r&b, a Barfly Akustik zadbali o altrockowe brzmienie. Było więc różnorodnie i zawsze bardzo dobrze. I taki stan rzeczy gwarantujemy również w przyszłym roku. Do zobaczenia na Great September 2026!
Poprzedni artykuł
Następny artykuł