Muzyka rap nigdy nie była gatunkiem jednolitym. Inspiracje zbierane z różnych zakątków kultury i sztuki wpłynęły na powstanie i rozwój licznych odnóg, które dziś funkcjonują jako osobne twory. Wielu raperów, wciąż eksperymentując z brzmieniem, wychodzi przed szereg, stając w opozycji do licznych, podobnych sobie, twórców. Wśród nich jest chociażby Sobel, którego muzyka wyróżnia się na tle polskiej sceny muzycznej.

sanah i Mazowsze w muzycznej interpretacji wiersza Konopnickiej
sanah z kolejnym singlem wraz z gośćmi! Artystka postanowiła zaprosić Zespół Pieśni i Tańca Mazowsze do wspólnej interpretacji wiersza "Jesienią" autorstwa Marii Konopnickiej.
21.02.2025
Jakub Wojakowicz
Artykuł może zawierać autopromocję eBilet.pl
Jesienią sady się rumienią
sanah jest jedną z artystek, które w ostatnich latach najczęściej sięgają po polską poezję. Wystarczy przypomnieć “Pisz do mnie listy” nagrane z Anią Dąbrowską, będące interpretacją wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, czy cały album “sanah śpiewa Poezyje”. Jej ostatnie single tworzone w duetach również czerpią z polskiej poezji, a teraz nadszedł czas na kolejny. Najpopularniejsza polska wokalistka postanowiła kolejny raz sięgnąć po polską klasykę. Tym razem zwróciła się w stronę Marii Konopnickiej i wraz Zespołem Pieśni i Tańca Mazowsze wykonała muzyczną interpretację wiersza “Jesienią”. Jak wam się podoba sanah w takim niecodziennym wydaniu?
Druga uczta, tym razem poetycka
“Jesienią” to już szósty, opublikowany w ciągu ostatniego miesiąca, utwór sanah współtworzony z innymi artystami. Choć projekt nie został jeszcze zapowiedziany oficjalnie, to zarówno sam pomysł, jak i oprawa wizualna singli przywodzi na myśl album “Uczta”, na którym znalazły się właśnie same utwory współtworzone z innymi artystami. Tym razem jednak każda z piosenek jest interpretacją wiersza, co z kolei pasuje do solowego albumu sanah “sanah śpiewa Poezyje”. Czyżbyśmy mieli do czynienia z połączeniem tych dwóch pomysłów w poetycką ucztę? Oprócz utworu z Mazowszem, jak do tej pory ukazały się także “Eviva l’arte (K. Przerwa-Tetmajer)” z Krzysztofem Zalewskim, “Elegia o… [chłopcu polskim] (K.K. Baczyński)” z Michałem Bajorem, “Kochałam pana (A. Osiecka)” z Anną Marią Jopek, “Maj 1939 (Z. Ginczanka)” z Melą Koteluk, a także “Piosenka (C. Miłosz)” z Kubą Badachem.
Poprzedni artykuł
Następny artykuł