Na czasie

voucher-kinowy-heliosrzeszowskie-juwenaliaopener-festivaljuwenalia-politechniki-lubelskiejdawid-podsiadlojuwenalia-bialystok
Home Widowiska Rewie | Show Polska Platforma Tańca na Bis

Polska Platforma Tańca na Bis

Organizator: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Polska Platforma Tańca na BisO wydarzeniu

O wydarzeniu

Bilety na cykl Polska Platforma Tańca na Bis. W październiku w Studiu Słodownia +3 oraz Auli Artis będziemy mogli zobaczyć:

5.10.2017 - Anna Godowska / Sławek Krawczyński "Bataille i świt nowych dni"

Czym może być podróż do niemożliwego? Sześcioro tancerzy w przejmującym świecie Georges’a Bataille’a, francuskiego pisarza, filozofa, kontestatora współczesnej kultury.

Bataille rzuca nam wyzwanie. Prowadzi nas do miejsca, gdzie „wszystkie gwałtowne uczucia zlewają się w jedno”. Jego paradoksalna filozofia milczącym gestem wskazuje na taniec. Tańcząc, odkrywamy grozę i ukryte w głębi nowe przestrzenie. Tańcząc, skaczemy w pustkę i odnajdujemy śmiech. Tańcząc, zanurzamy się w mrocznej łamigłówce erotyzmu, aż wreszcie natrafiamy na „świat święta, królów i bogów”. Taniec staje się próbą suwerenności, wyrażając namacalnie i bez słów niezwykły dramatyzm myśli Bataille’a z jego głównym pytaniem: czy możemy stać się na nowo?

 

7.10 .2017 - Renata Piotrowska-Auffret "Śmierć. Ćwiczenia i wariacje"

Śmierć jest doświadczeniem, które nie może być opowiedziane. Renata Piotrowska-Auffret usiłuje zainscenizować spotkanie ze śmiercią, gromadzi różne scenariusze, składające się na performatywny dyptyk, podróżuje przez wieki (nie)doświadczania śmierci i korzysta z ich artystycznych, kulturowych i społecznych reprezentacji. Kreuje wielokrotne spotkanie ze śmiercią, wciągając ją w choreografię jak nieuchwytną partnerkę.

 

7.10 .2017 - Katarzyna Chmielewska / Teatr Dada von Bzdülöw "Why Don’t You Like Sadness?"

Spektakl jest subtelną podróżą przez labirynt stanów emocjonalnych, którą można porównać do przechodzenia z pokoju do pokoju. Każdy z nich nasycony jest innym odcieniem i bywa, że wchodząc do jakiegoś pokoju, odkrywamy nie po raz pierwszy, że jest nam cholernie smutno. Otulamy się tym smutkiem jak kołderką i nie śpieszymy się, by spod niej wyjść. Melancholia wywołuje spowolnienie, dzięki któremu możemy przyjrzeć się wszystkiemu z uwagą, a przeżywając ten stan, jednocześnie staramy się złapać do niego dystans, by z nową energią otworzyć kolejne drzwi.

 

8.10 .2017 - Karol Tymiński "This Is a Musical"

Muzyka elektroniczna została przeniesiona do sfery wirtualnej poprzez wynalezienie sampla. Musical ten używa ciała performera jako źródła dźwięku i w ten sposób na nowo ufizycznia instrument. Człowiek i żywa materia, z której jest zbudowany, stają się jednym przedmiotem. Ciało jest jednocześnie doświadczane i doświadczające, stając się receptorem samego siebie. Potrzeba pełnego doznania popycha performera do skrajnych działań, balansujących na granicy brutalności i czułości.

 

8.10 .2017 - Lubelski Teatr Tańca "Stalking Paradise"

Stalking Paradise to projekt norwesko-estońskiego duetu choreografów, Külli Roosny i Kennetha Flaka. W spektaklu tym będziemy mogli zobaczyć tancerzy Lubelskiego Teatru Tańcaa, którzy poszukują odpowiedzi na pytania o wiarę. W co wierzymy? Dlaczego wierzymy w to, co robimy? Rozmaite elementy wiary poddawane są analizie zarówno poprzez ruch, jak i dźwięk oraz tekst. Dogmatyzm, płynność, zmiana, stabilność, adaptacja. Na jakiej podstawie podejmujemy nasze decyzje?

Lubelski Teatr Tańca powstał w 2001 roku z inicjatywy choreografki Hanny Strzemieckiej oraz Anny Żak, Ryszarda Kalinowskiego i Wojciecha Kapronia, ówczesnych tancerzy Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. W kolejnych latach do zespołu dołączyli: Beata Mysiak, Anna Kalita i Konrad Kurowski. Siedzibą zespołu jest Centrum Kultury w Lublinie.

 

 

 

 

 

Podobne wydarzenia

Zobacz też