Na czasie

voucher-kinowy-heliosrzeszowskie-juwenaliaprojekt-warszawaopener-festivaljuwenalia-politechniki-lubelskiejagnieszka-chylinska
Home Klasyka Opera i Operetka Wiosenny Koncert Operetkowy

Wiosenny Koncert Operetkowy

Organizator: Mazowiecki Teatr Muzyczny imienia Jana Kiepury w Warszawie

Wiosenny Koncert Operetkowy O wydarzeniu

O wydarzeniu

Serdecznie zapraszamy na Wiosenne Koncerty Operetkowe!  Wiosenny Koncert Operetkowy bilety już dostępne.

 

wykonawcy: Justyna Sławiec-Korzeń , Mateusz Zajdel, Zespół Strauss Ensemble

 

wykonawcy: Magdalena Idzik , Hubert Stolarski, Zespół Strauss Ensemble

 

Na spotkania z popularnymi i lubianymi ariami z klasycznych operetek czeka zawsze grono wiernych miłośników tego gatunku muzycznego. Gospodarzem koncertów będzie Adam Czopek - miłośnik opery i operetki. Publicysta, recenzent, autor opracowań na temat muzyki operowej.

 

Podczas „Wiosennego Koncertu Operetkowego” zagra, dobrze znany widzom Mazowieckiego Teatru Muzycznego, Strauss Ensemble. Zespół powstał w 1999 roku, a specjalizuje się w wykonaniu muzyki wiedeńskiej. Tworzą go w większości muzycy Filharmonii Świętokrzyskiej. Od początku istnienia Strauss Ensemble cieszy się popularnością i uznaniem krytyki. Repertuar zespołu jest bardzo bogaty i zróżnicowany. Składa się na niego kilkaset utworów, w tym muzyka Straussów, walce, polki, galopy, marsze, czardasze, fokstroty, muzyka popularna, filmowa i taneczna. Jego założycielem i kierownikiem jest Artur Jaroń.

 

Justyna Sławiec-Korzeń jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Uniwersytetu MuzycznegoFryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Szkołę Aktorską w Krakowie, gdzie obroniła zawodowy dyplom aktorski. Warsztat wokalny doskonaliła u wybitnych pedagogów, biorąc udział w licznych kursach mistrzowskich w kraju i za granicą, m.in. w Royal Opera House w Londynie. Artystka współpracowała z Narodowym Teatrem Starym im. Heleny Modrzejewskiej, Teatrem im. Juliusza Słowackiego oraz Teatrem Groteska w Krakowie.

 

Justyna swoją zawodową drogę wokalną rozpoczęła jeszcze przed studiami, podejmując współpracę z chórem Opery Wrocławskiej oraz Opery Krakowskiej. Już podczas studiów współpracowała z Operą Kameralną w Warszawie oraz Filharmonią im. O. Kolberga w Kielcach, gdzie debiutowała jako solistka w operze „Wesele Figara” W.A. Mozarta. Wielokrotnie można było ją usłyszeć podczas koncertów solowych w Szwecji, Norwegi, Niemczech oraz w Belgii. W ostatnim czasie nawiązała współpracę z Operą Śląską w Bytomiu. Jest artystką wszechstronną, która chętnie wykonuje zarówno repertuar operowy, jak i operetkowy. Świetnie czuje się również na scenie teatrów dramatycznych.

 

Mateusz Zajdel ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Warsztat wokalny kształcił ponadto na wielu kursach mistrzowskich w Polsce i za granicą. Jeszcze w czasie studiów zaangażowany został do Warszawskiej Opery Kameralnej. Obecnie jest związany z Warszawską Operą Królewską. Stale wpółpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. Na scenie narodowej wystąpił m.in. w operach: „Lukrecja Borgia”; „Łucja z Lammermooru”; „Traviata”; „Don Carlo”; „Turandot”; „Madame Butterfly” Pucciniego; „Lohengrin” Wagnera; „Borys Godunow” Musorgskiego; „Moby Dick” Knapika.

 

W swoim repertuarze zgromadził partie tenorowe z oper m.in. Mozarta, lirykę wokalną oraz dzieła oratoryjno-kantatowe (Mozart, Haydn, Rossini). Mateusz Zajdel podczas swojej kariery scenicznej współpracował ze znakomitymi polskimi i zagranicznymi dyrygentami oraz reżyserami, m.in. z: Łukaszem Borowiczem, Gabrielem Chmurą, Jackiem Kasprzykiem, Tadeuszem Kozłowskim, Igorem Dohovičem, Jose Maria Florénĉio, Stefanem Solteszem, Mariuszem Trelińskim, Barbarą Wysocką oraz Michałem Znanieckim.

 

Magdalena Idzik jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Studia kontynuowała w Mediolanie pod kierunkiem Vittorio Terranovy, a także w Londynie, u Joy Mammen. W 2001 roku ukończyła Akademię Rossiniowską (Włochy), pod kierunkiem znakomitego dyrygenta Alberta Zeddy. Na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej zadebiutowała w spektaklu „Śpiewnik domowy” Stanisława Moniuszki, w reżyserii Marii Fołtyn. W swoim bogatym repertuarze artystka ma wiele operowych partii mezzosopranowych, nieustannie poszerza również swój repertuar oratoryjno-kantatowy i pieśniarski, który z powodzeniem wykonuje na estradach filharmonicznych w kraju i za granicą.

 

Od 2015 roku Magdalena Idzik jest adiunktem doktorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a za swoją działalnoość artystyczno-dydaktyczną uhonorowana została przez Rektora UMFC.

 

Hubert Stolarski jest absolwentem Poznańskiej Akademii Muzycznej, a swoją działalność artystyczną rozpoczął w 2009 roku. Już na studiach regularnie współpracował z Teatrem Wielkim w Poznaniu oraz tamtejszym Teatrem Muzycznym, w którym kreował m.in. postacie: Kamila de Rosillon w „Wesołej wdówce” F. Lehara; Alfreda z „Zemsty Nietoperza” J. Straussa; Orfeusza z „Orfeusz w Piekle” J. Offenbacha, jak również Clema w „Małym kominiarczyku” B. Brittena. Wraz z Teatrem Muzycznym w Poznaniu dokonał także wielu nagrań fonograficznych.

 

W latach 2014-2017 był solistą Opery na Zamku w Szczecinie, na której scenie zaśpiewał m.in partie: Nemorina z „L’elisir D’amore” G. Donizettiego; Alfreda z „La Traviata” G. Verdiego; Hrabiego Tassilo z „Hrabiny Maricy” E. Kalmana; Remendado z „Carmen” G. Bizeta; czy „Peter Quinta” z „The Turn of the Screw” B. Brittena (uznany za najlepszy spektakl roku 2016).

Kolejne kreacje artysty to min. postać Księcia Edwina z operetki „Księżniczka czardasza” E. Kalmana, którą przygotowywał wraz z Mazowieckim Teatrem Muzycznym w Warszawie oraz partia Antonia w „Das Liebesverbot” R. Wagnera, którą zadebiutował w Operze Wrocławskiej. Do ważniejszych osiągnięć zawodowych artysty można zaliczyć prapremierowe nagranie opery „Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego, którego dokonał wraz z Sinfonią Iuventus dla wydawnictwa DUX.

 

Hubert Stolarski współpracował z wybitnymi dyrygentami, m.in. z: Tadeuszem Kozłowskim, Jose Maria Florencio, Tadeuszem Wojciechowskim, Mieczysławem Nowakowskim, Agnieszką Nagórką, Piotrem Sułkowskim, Łukaszem Borowiczem, Jerzym Wołosiukiem i Aurelio Canonici. Współpracował też z wybitnymi reżyserami: Michałem Znanieckim, Natalią Babińską, Jarosławem Kilianem, Ignacio Garcią, Natalią Korczakowską, Arturem Hofmanem, czy Waldemarem Zawodzińskim.

 

Wiosenny Koncert Operetkowy Warszawa 

Podobne wydarzenia

Zobacz też