Trendy

voucher-kinowy-heliosspeedlandjuwenalia-politechniki-lubelskiejopener-festivalsun-festivalagnieszka-chylinska
Home Widowiska Inne Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych - OFF Cinema

Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych - OFF Cinema

Organizer: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych - OFF CinemaAbout the event

About the event

Bilety na 21. Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych OFF Cinema! Festiwal OFF Cinema odbędzie się w dniach 19-21 października w Poznaniu w Studiu Słodownia +3.

W ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych OFF Cinema zobaczymy:

MISTRZ TAŃCA POWRACA w reż. Christian Bonke, Andreas Koefoed

W 2000 roku ukraiński tancerz, Slavik Krykliwy, odnosi spektakularny sukces, wygrywając najbardziej prestiżowe konkursy taneczne. Wraz z ówczesną partnerką, Joanną Leunis, zajmuje pierwsze miejsce w Światowych Mistrzostwach w Tańcach Latynoskich. Wydaje się, że kariera stoi przed nim otworem, jednak z niewiadomych przyczyn porzuca taniec.
Po blisko dekadzie, gdy jego ciało nie jest już tak sprawne i elastyczne jak kiedyś, Slavik planuje powrót na taneczny parkiet. Razem z Anną Melnikową, jego zawodową i życiową partnerką, chce ponownie zabłysnąć w świecie gwiazd tańca. Jednak Anna nie potrafi dopasować się do emocjonalnej i wymagającej natury partnera. Czy ich miłość przetrwa tak trudne i bolesne wyzwanie?
Film śledzi losy tej szczególnej tanecznej pary, ukazując jak oboje podróżują po świecie, przygotowują się do występów i odpoczywają w hotelowych pokojach. Bardziej niż w dialogach, historia rozgrywa się tu w języku ciał tancerzy. Każde nowe ujęcie odsłania nowe oblicze miłosnej relacji, w której irytacja miesza się z zazdrością i wątpliwościami, a wszystko ukryte jest pod powierzchnią skóry ciał dwojga uzależnionych od tańca ludzi.
Mistrz tańca powraca to debiut reżyserski Christiana Holtena Bonke i Andreasa Koefoeda. Zdjęcia do filmu trwały dwa lata. Reżyserzy starali się jak najbardziej zbliżyć do filmowanych bohaterów. Rejestrując zarówno ich życie zawodowe, jak i prywatne, starali się pokazać, co czują i jak reagują na pojawiające się między nimi konflikty. Film jest jednak nie tylko poruszającym tanecznym „love story”, lecz również szczerym i wnikliwym portretem mężczyzny, którego fascynuje pełen emocji taniec, ale zawładnęła nim przede wszystkim żądza sukcesu.

Mr. Gaga w reż. Tomer Heymann

Mr. Gaga opowiada o genialnym choreografie Ohadzie Naharinie, wieloletnim szefie najsłynniejszego zespołu tańca współczesnego z Izraela – Batsheva Dance Company. Reżyser Tomer Heymann towarzyszył artyście przez 8 lat, aby ukazać jego życie i niezwykłą ewolucję jako tancerza, twórcy i człowieka. Heymann rejestrował zarówno jego życie prywatne, przebieg prób zespołu, jak i zajęcia z opracowanego przez Naharina języka ruchu – GAGA – umożliwiającego każdemu wyrażenie swoich emocji poprzez taniec. W połączeniu z niepokazywanym dotychczas materiałem archiwalnym oraz fragmentami tanecznych spektakli Batshevy dostajemy fascynującą historię człowieka, który zrewolucjonizował świat tańca współczesnego.

Strike a pose. Tancerze Madonny w reż. Reijer Zwaan, Ester Gould

W 1990 roku siedmiu młodych tancerzy: Kevin, Oliver, Luis, Carlton, Jose, Gabriel i Salim wyruszyło z Madonną w najbardziej kontrowersyjną w jej karierze trasę koncertową Blond Ambition Tour owianą aurą skandalu. Sześciu z nich było gejami. Dla niespełna dwudziestoletnich chłopaków była to podróż życia, sportretowana w filmie dokumentalnym Aleka Keshishiana z 1991 roku „W łóżku z Madonną”. Stworzony z nagrań zarejestrowanych podczas trasy film Madonna wykorzystała do batalii o prawa gejów, wolność ekspresji i walki z AIDS. Tancerze szybko stali się ikonami seksualnej wolności, inspirując ludzi na całym świecie do pokazania swojej prawdziwej orientacji. W dobie szerzącej się epidemii AIDS i pozostałego po epoce Reagana konserwatyzmu, „W łóżku z Madonną” zachęcał do czerpania przyjemności z wolnej i nieskrępowanej miłości, a tancerze do dzisiaj otrzymują listy od ludzi opisujące w jaki sposób ten obraz odmienił ich życie. Jednak okazuje się, że bohaterowie tego filmu wcale nie chcieli tak śmiało upubliczniać swojej orientacji.

Similar events

See also