Rebekah

Rebekah

Rebekah na Audioriver Festival 2018!

Po ponad 20 latach od momentu, gdy po raz pierwszy stanęła za gramofonami, Rebekah ugruntowała swoją pozycję jako jedna z czołowych postaci na międzynarodowej scenie techno. Jej pasja do mocniejszych brzmień trwa już od czasów świetności legendarnego Que Club w jej rodzinnym Birmingham, gdzie bacznie obserwowała takie postaci, jak Dave Clarke, Derrick Carter, Richie Hawtin czy Billy Nasty.

 

"Miałam 16 lat i kilka razy wychodziłam do klubu. Patrząc na DJ-ów, uświadomiłam sobie, że sama chcę to robić. Nie wiedziałam o tej muzyce nic ani jej nie rozumiałem, ale uświadomiłam sobie, że to coś, czego mogą spróbować wszyscy. Nie trzeba było iść na studia albo mieć specjalnych umiejętności, żeby grać. Pomyślałam, że może to zrobić każdy i to mnie zmotywowało. Pamiętam, jak mówiłam tacie: „Tato, chciałabym być DJ-ką! Potrzebuję sprzętu”. Sprawdził wtedy cenę i powiedział: «Nie dostaniesz ich, ważniejszy będzie dla ciebie komputer». Wiedziałam jednak, że muszę postawić na swoim: «Nie chcę komputera, potrzebuję gramofonów!» Naprawdę bardzo mi na tym zależało. Pracowałam i oszczędziłam 150 lub 160 funtów, co było prawdopodobnie jedynym momentem w życiu, w którym kiedykolwiek oszczędziłam pieniądze, dlatego moi rodzice stwierdzili ‘OK, chyba naprawdę jej na tym zależy’, dostałam swoje gramofony i tak wszystko się zaczęło”.

 

Jej pierwsze wydawnictwa ukazały się w Naked Lunch, Smut Music i Cult Figures, ale to remiks utworu pt. „Blond Slackers” Matadora w wytwórni Stolen Moments pozwolił jej osiągnąć rozgłos. Giganci sceny techno, tacy jak Chris Liebing, Adam Beyer czy Tommy Four Seven mieli to nagranie w swoich katalogach i wielokrotnie wykorzystywali je w swoich setach. Kiedy zainteresowanie twórczością Rebekah rosło, Chris Liebing zaprosił artystkę do nagrania podcastu dla słynnej serii CLR Podcast, co w rezultacie było mocnym sygnałem do nawiązania stałej współpracy z wytwórnią. Relacje z CLR były kontynuowane przez następne lata, co miało wpływ na umocnienie pozycji Brytyjki na scenie techno.

 

W 2014 roku Rebekah wydała swoją pierwszą EP-kę pt. „Elements”, która było jej spojrzeniem na wpływ na życie człowieka 4 żywiołów: ognia, wody, powietrza i ziemi. W 2016 roku kontynuowała narrację rozpoczętą w wydawnictwach i rozpoczęła własną serię imprez o tym samym tytule, gdzie gościła takie postacie, jak Truncate, Perc, Paula Temple czy Dax J. Rebekah twierdzi, że było to „połączenie wszystkich elementów”, które czynią doświadczenie techno tak ekscytującym i pełnym, czyli obrazu, światła i oczywiście dźwięku.

 

W 2017 roku artystka wydała pierwszy pełny album pt. „Fear Paralysis”. Z kolei w tym roku światło dzienne ujrzał najnowszy krążek pt. „My Heart Bleeds”, wydany w cenionej przez fanów wytwórni MORD. Odchodząc częściowo od brzmień parkietowych, Rebekah zwróciła się w stronę głębszych dźwięków z bardziej ambientowymi i breakbeatowymi utworami oraz elementami wokalnymi, nie zapominając jednak, że jej serce jest wciąż mocno związane z dancefloorem.

 

„Techno pasuje do mojej energii i różnych nastrojów, którymi mogę się dzielić w moich produkcjach oraz podczas setów DJ-skich. Pod wieloma względami moje brzmienie jest agresywne, a pod wieloma względami głębokie. Kocham techno za to, że jest tak różnorodne i jego zakres jest tak ogromny – wciąż można je interpretować na wiele sposobów i z kreatywnego punktu widzenia jest to bardzo inspirujące”.

...

Rebekah
Inform me about the tickets sale to this artist's other events